تامین نشدن روحانی و نبود خانه عالم از مشکلات اقامه نماز جماعت در سلطانیه
کد خبر: 4164280
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

تامین نشدن روحانی و نبود خانه عالم از مشکلات اقامه نماز جماعت در سلطانیه

امام‌جمعه سلطانیه گفت: تامین نشدن روحانی و نبود خانه عالم از مشکلات در مسیر اقامه نماز جماعت در شهرستان است.

امام جمعه سلطانیه

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه ظهر امروز ۳۱ مرداد با گرامیداشت دهه مسجد به جایگاه این خانه‌های امن الهی اشاره کرد و گفت: مسجد خانه خدا در روی زمین و بازار آخرت است و هر کس خدا را در مسجد زیارت کند خدا نیز او را تکریم می‌کند.

وی با بیان اینکه پراهمیت‌ترین عبادت در اسلام نماز است که در روایات به ستون دین، معراج انسان تشبیه شده است، افزود: خداوند متعال این را سفره پنج بار در شبانه‌روز برای بندگانش می‌گستراند و هیچ کس از سر سفره نماز بی‌بهره بر نمی‌خیزد و هر کس به اندازه و لیاقت خود از نماز بهره‌مند می‌شود.

این مسئول به اهمیت و فلسفه نماز جماعت و ثواب آن اشاره کرد و با بیان اینکه اگر تعداد افراد در نماز جماعت از ده بیشتر شود نمی‌توانند ثواب یك ركعت، آن را بنویسند، یادآور شد: این ثواب برای این است که اسلام به اجتماع بیشتر اهمیت می‌دهد و اصل در اسلام اجتماع است. نمازهای جمعی مانند جمعه، جماعت، حج، فطر، قربان برای نشان دادن روح جمعی است و برکاتی که اجتماع دارد فرد ندارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه مساجد از کارکردهای خود دور شده‌اند، تاکید کرد: از خودمان سوال کنیم که آخرین بار کی نمازم را به جماعت خوانده‌ام کی بوده است؟ چرا که باید با عمل دیگران را به دستورات دین دعوت کرد.

امام‌جمعه سلطانیه از اقامه نماز جماعت به طور مستمر در ۹ روستا و سه مسجد شهر سلطانیه خبر داد و متذکر شد: تامین نشدن روحانی و نبود خانه عالم از مشکلات در مسیر اقامه نماز جماعت است.

انتهای پیام
captcha