بیمارستان سیار شهید شیخ‌الاسلام؛ آماده ارائه خدمات با کیفیت به زائران اربعین
کد خبر: 4164331
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

بیمارستان سیار شهید شیخ‌الاسلام؛ آماده ارائه خدمات با کیفیت به زائران اربعین

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام گفت: در راستای ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی، بیمارستان پیشرفته سیار ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام در مرز بین المللی باشماق استقرار یافت.

بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مصطفی فرامرزی، سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام، گفت: بیمارستان پیشرفته سیار ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا شیخ الاسلام در مرز بین المللی باشماق برای ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات ممکن به زوار اربعین حسینی با برخورداری از تجهیزات و امکانات لازم مستقر است.

وی افزود: این بیمارستان دارای تجهیزات پیشرفته بوده و با بهره‌مندی از پرسنل مجرب درمانی از قبیل پزشکان، پرستاران و دیگر کادر آماده ارائه خدمات با کیفیت به زائران است.

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام بیان کرد: این مرکز درمانی تا بازگشت کامل زائران در مرز باشماق مریوان دایر و به ارائه خدمات سلامت خواهد پرداخت.

دکتر هومن قصری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم گفت: داروها و تجهیزات پزشکی لازم برای ارائه خدمات دارویی به زوار پیش بینی و فراهم شده است و با توجه به احتمال گرمای شدید هوا، سرم به اندازه کافی تهیه و موجود است.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین نیازهای دارویی اشاره کرد و افزود: در این زمینه شرکت‌های توزیع‌کننده دارو هم مانند سایر مراکز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز نسبت به تهیه داروهای مورد نیاز احتمالی اقدام می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: کارشناسان این معاونت تا پایان ایام اربعین حسینی، برای بررسی، کنترل و رفع کمبودهای دارویی احتمالی به صورت حضوری و غیرحضوری و شبانه روزی اقدام می نمایند.

وی در پایان یادآور شد: توصیه‌های لازم به تمامی داروخانه‌های سطح استان در خصوص ارائه خدمات دارویی به زوار به ویژه خدمات دارویی شبانه روزی در داروخانه‌های شبانه‌روزی به عمل آمده است.

دکتر اسعد فتحی پور، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: ۱۷بیمارستان اصلی و یک بیمارستان سیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مدت اجرای برنامه سلامت اربعین حسینی(۲۷ مرداد الی ۱۸ شهریور سال جاری) آماده ارائه خدمات سلامت به زوار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ بیمارستان اصلی در حالت آماده باش کامل بوده و در این زمینه دستورالعمل‌های جامع و کاملی تهیه و ابلاغ شده است، افزود: تمامی بیمارستان های مذکور آماده پذیرش و درمان بی قید و شرط بیماران و مصدومین احتمالی و ارائه خدمات کامل درمانی هستند و اورژانس ها، اتاق عمل و سایر بخش ها فعال هستند.

معاون درمان دانشگاه به پیش بینی‌های درمانی لازم برای ارائه خدمات به زائران دیالیزی خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این فرآورده‌ها و داروهای مورد نیاز بیماران خاص فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بخش‌های تصویربرداری و دسترسی به خدمات اورژانسی در بیمارستان‌ها به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود، افزود: برای پذیرش رایگان مراجعین اربعین در بیمارستان ها، نرم افزارهای ویژه تعبیه شده است.

فتحی‌پور به استقرار بیمارستان سیار شهید محمد شیخ الاسلام پرداخت و یادآور شد: این بیمارستان ۵۰ تختخوابی مجهز با هماهنگی و کمک ستاد اربعین استان و با امکاناتی از قبیل پذیرش اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه، اتاق عمل و بخش های تحت نظر آقا و خانم مستقر شده است.

انتهای پیام
captcha