برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در سراسر خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4164550
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در سراسر خراسان‌جنوبی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سراسر استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مشرفی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین محسن مشرفی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز یکم شهریورماه در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت شهدای والامقام هشتم و هفدهم شهریور و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اظهار کرد: شهدای والامقام هشتم شهریور و هفدهم شهریور به پیروی از شهدای کربلا، همگی در مسیر ایجاد عدالت و مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مردم تشنه کرامت و عدالت و معنویت بوده و هستند، تصریح کرد: مردم در مسیر قرآن ناطق بوده و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کنند تا شرایط زمان ظهور آقایی که با آمدنش از این وضعی که جاهلان، مستکبران و طاغوتیان ایجاد کردند نجات یافته و به فطرت پاک الهی برگردند و در واقع این مسیر همان مسیری می‌باشد که شهدا جان خویش را به تبعیت از سرور و سالار شهیدان برای آن نثار کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به اهداف گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و افزود: هدف از گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر تبیین شاخصه‌های دولت اسلامی است.

مشرفی بیان کرد: از مسئولین خواسته می‌شود تا به این هدف اصلی و راهبردی توجه جدی داشته و همچنین اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تعظیم شایسته شعائر، رسالت و هدف اصلی که تکمیل پنج گام آرمانی انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی، دولت، جامعه و تمدن اسلامی بوده را پیوسته مد نظر داشته و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی به بزرگداشت شایسته و مطلوب مراسم گرامیداشت شهدای والامقام هفدهم شهریور تأکید کرد و گفت: خوش به سعادت کسی که فریاد تاریخی "هل مِن ناصر یَنصُرُنی" امام حسین (ع) را بشنود و با عملکرد مثبت خود، پاسخ و لبیک خوبی به ندای ملکوتی امام حسین علیه‌السلام که همان پاسخ به امام زمان (عج) است ارائه دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: باید تمامی ظرفیت‌هایی را که در اختیار داشته را برای تعظیم شعائر و معرفی چهره منفور طاغوت و استکبار و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به هدف نهایی فعال نمائیم.

مشرفی در رابطه با مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین بیان کرد: پیاده روی جاماندگان اربعین در امتداد حرکت زائران امام حسین (ع) از نجف به سمت کربلای معلی بوده بنابراین باید با تمام سعی و توان این مسیر پیاده روی را به گونه‌ای آماده سازیم که تداعی کننده پیام‌ها و حال و هوای پیاده روی اربعین باشد.

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور در سطح استان به تناسب شرایط شهرستان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، اضافه کرد: این مراسم در مرکز استان ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه در محل مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در نماز جمعه روز هفدهم شهریورماه جاری نیز وقایع یوم الله هفدهم شهریور تبیین می‌شود. مسیر اصلی حرکت عظیم پیاده روی اربعین در بیرجند از میدان آزادی آغاز و به مزار شهدای باقریه ختم می‌شود.

انتهای پیام
captcha