افتتاح ۹۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی
کد خبر: 4165287
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

افتتاح ۹۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی

استاندار خراسان رضوی از افتتاح ۹۴۷۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور همزمان با سراسر کشور خبر داد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح پروژه نهضت ملی مسکن که به‌صورت ویدئو کنفرانسی، امروز، پنجم شهریورماه، با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور ۹۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی افتتاح شد.

وی در خصوص جزئیات این واحدهای مسکونی گفت: این واحدها شامل واحدهای مسکونی باز آفرینی؛ حمایتی، خودمالک و روستایی است و قصد داریم تا چند ماه آینده جهشی در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ایجاد کنیم، ضمن اینکه رویکرد اصلی ما تقدم دادن به روستاها بوده است.

استاندار خراسان رضوی درباره اقدامات انجام شده در نهضت ملی مسکن بیان کرد: تاکنون برای ۱۸۰ هزار واحد در خراسان رضوی تأمین زمین شده که بیش از ۹۵ هزار پروانه در این زمینه نیز صادر شده است. این رویکرد با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهرهای کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند بوده و لذا برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید تقدم را به آنها می‌دادیم که این رویکرد اول ماست.

نظری گفت: رویکرد دوم که از ابتدا مدنظر داشته‌ایم واگذاری زمین به مردم بود و 180 هزار واحد معادل 40 میلیون مترمربع و 4000 هکتار زمین تأمین شده است. این مقدار الحاق در خراسان رضوی حدود ۱۵ برابر مسکن مهر طی ۱۶ سال گذشته بوده و 134 سایت شهری در حال آماده‌سازی و ارائه خدمات زیربنایی در این بخش‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha