3700 واحد طرح نهضت ملی مسکن در یزد واگذار شد
کد خبر: 4165311
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

3700 واحد طرح نهضت ملی مسکن در یزد واگذار شد

استاندار یزد، با اشاره به احداث 54 هزار واحد مسکونی سهم استان یزد در برنامه تولید مسکن کشور گفت: سه هزار و 704 واحد نهضت ملی مسکن در استان یزد تحویل مردم داده شد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، پنجم شهریورماه در گفت‌گوی زنده تلویزیونی شبکه خبر با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان و تعداد واحدهای قابل تحویل در هفته دولت، به شعار دولت مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان یزد در برنامه تولید مسکن کشور، ساخت 54 هزار واحد مسکونی است که مسائل مربوط به آن، به صورت شبانه‌روزی و با جدیت پیگیری در حال پیگیری است. 

فاطمی با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد اضافه کرد: تاکنون 137 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت‌نام کرده‌اند که در این میان تعداد 52 هزار و 773 متقاضی، واجد شرایط شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به تحویل سه هزار و 704 واحد نهضت ملی مسکن در استان یزد اظهار کرد: از این تعداد 96 واحد آپارتمانی، یک‌هزار و 503 واحد مسکن تدریجی، یک‌هزار و 515 واحد روستایی، 513 واحد به صورت خود مالکی و 78 واحد در قالب بازآفرینی بافت‌های فرسوده است.

استاندار یزد با بیان اینکه عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های افتتاحی امروز، از دولت قبل آغاز شده بود، تصریح کرد: این گروه از پروژه‌ها به صورت آپارتمانی و با پیشرفت فیزیک اندکی بود که در این دولت تکمیل و امروز تحویل می‌شود.

فاطمی ادامه داد: یک‌هزار و 503 واحد مسکن تدریجی قابل واگذاری به مردم، به صورت یک طبقه ویلایی و نیمه‌ساز احداث شده و مردم پس از تحویل آنها به تدریج و متناسب با درآمد خود، آنها را تکمیل خواهند کرد.

استاندار یزد بیان کرد: مبنای ساخت تمامی واحدهای نهضت ملی مسکن استان یزد، ساخت به صورت ویلایی یک طبقه است و تنها موارد استثنا آن واحدهای آپارتمانی است که عملیات اجرایی آن از قبل از دولت سیزدهم آغاز شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تعداد اراضی واگذاری به مردم را 16 هزار و 840 قطعه عنوان و بیان کرد: اراضی مذکور تا پایان سال آماده‌سازی و به مردم تحویل می‌شود.

یادآور می‌شود در مراسمی، امروز، پنجم شهریورماه با ارتباط ویدئویی با رئیس جمهور، سه هزار و 704 واحد مسکونی شامل ساختمان‌های ویلایی روستایی، ویلایی خودمالکی و ویلایی 99 ساله که به صورت نیمه‌تمام تحویل می‌شود، به متقاضیان واگذار شد.

انتهای پیام
captcha