ساختمان ادارات در زارچ ایجاد می‌شود
کد خبر: 4165610
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

ساختمان ادارات در زارچ ایجاد می‌شود

فرماندار زارچ از ایجاد ساختمان ادارات این شهرستان به مناسبت هفته دولت و با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم خبر داد.

نشست خبری فرمانداری زارچبه گزارش ایکنا از یزد، مرتضی زیبائیان، فرماندار زارچ، امروز، 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مهمترین اقدامی که توسط دولت سیزدهم در این شهرستان صورت گرفت، ارتقای بخش زارچ به شهرستان بود، گفت: در طول سالیان گذشته اقدامات بسیاری برای این مهم انجام شده بود و خوشبختانه با پیگیری ویژه استاندار محترم محقق شد و در دوازدهم بهمن ماه 1401 شاهد اعلام ارتقای بخش زارچ به شهرستان بودیم و قطعاً این اتفاق در ذهن مردم قدرشناس باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به احداث ناحیه صنعتی زارچ پس از مدت‌ها و از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور در دولت نهم بیان کرد: خدا را شاکریم این مهم در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و کلنگ‌زنی آن انجام شد و قرار است در مساحت 49 هکتاری احداث شود. امیدواریم تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده به اتمام برسد.

زیبائیان، تکمیل پروژه‌های خیری بویژه در حوزه آموزش و پرورش اعم از مدرسه واحدی، امام رضا(ع) و سالن ورزشی شمس و سما، افتتاح مدرسه پیامبر اعظم(ص) با 12 کلاس و اعتبار 15 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات دانست و ادامه داد: کتابخانه شهید محمدعلی بابایی پروژه‌ای که سالیان گذشته مغفول مانده بود، نیز با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

فرماندار زارچ به تجهیز دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و گفت: همچنین مجتمع سوارکاری زارچ در زمینی به مساحت 30 هکتار کلنگ‌زنی شد و ان شاءالله با تزریق اعتبار بزودی شاهد پیشرفت این پروژه هم باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه ورودی شهرستان با هدف دسترسی آسان مردم، در سال گذشته تلاش شد، احداث زیرگذری در دستور کار قرار گیرد و لذا مراحل آن در حال انجام است و این پروژه به صورت مشارکتی انجام خواهد شد.­­­ برآوردی که در سال جاری برای انجام پروژه شده، نیاز به اعتباری بالغ بر 30 میلیاردتومان است.

زیبائیان با اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در شهرستان بیان کرد: از ابتدای سال 1401، 75 واحد که از دولت قبل باقی مانده بود، در دستور کار قرار گرفت و تا روزهای آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود. در همین راستا واگذاری زمین 54 هکتاری برای بیش از یک هزار واحد مسکونی نیز انجام شده است.

احداث ساختمان برق زارچ و برق‌رسانی به مسکن جوانان، احداث مجتمع دامداری و گلخانه‌ای در زمینی به مساحت حدود 300 هکتار، آبرسانی به روستاها، پیگیری وضعیت آب شرب، احیای بازآفرینی روستای همت آباد، افتتاح باجه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هفته دولت از دیگر اقداماتی بود که فرماندار زارچ به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به پیگیری تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعم از استخر مرحوم کریمی بعد از 16 سال که امیدواریم در دهه فجر افتتاح شود، سالن آمفی تئاتر هلال احمر زارچ، سالن ورزشی شهید ناصر کریمی و چمن ورزشگاه 17 شهریور گفت: در حوزه زیرساخت‌های شهرستان تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی رقم زده شود.

زیبائیان از ایجاد ساختمان ادارات در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته از سوی استانداری، ساختمان متعلق به مخابرات در اختیار استانداری و سپس فرمانداری زارچ قرار گرفت، کار مرمت ساختمان در حال انجام است و در طول این هفته شاهد بهره‌برداری از ساختمان ادارات زارچ خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha