بصیرت در کنار معرفت باعث شناخت حق و باطل می‌‌شود
کد خبر: 4166081
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

بصیرت در کنار معرفت باعث شناخت حق و باطل می‌‌شود

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: دشمن در قدم اول تلاش دارد معرفت را گرفته و ذهن مردم به خصوص جوانان را نسبت به دین منحرف سازد تا اسلام را کمرنگ کند لذا بصیرت از مهم‌ترین وجوه در کنار معرفت است تا بتوان حق و باطل را تشخیص داد.

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت شهرستان بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت شهرستان بیرجند، امروز ۸ شهریورماه در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: سنگر قرآن و اهل بیت(ع)، امروز نظام اسلامی است لذا نمی‌توان دین را قبول داشت اما پایبند به نظام اسلامی نبود.

وی افزود: دشمن در قدم اول تلاش دارد که معرفت را گرفته و ذهن مردم به خصوص جوانان را نسبت به دین منحرف سازد تا اسلام را کمرنگ کند لذا بصیرت از مهم‌ترین وجوه در کنار معرفت است تا بتوان حق و باطل را تشخیص داد. از همین رو دشمن تلاش دارد ریشه اسلام را در انقلاب بزند و از طرفی انقلاب اسلامی بدون ولایت فقیه دوامی ندارد.

مختاری با اشاره به اینکه مردم سنگر اسلام، نظام و ولایت فقیه هستند، ادامه داد: پس مسئولان با بصیرت باید بیشترین توجه را به مردم داشته باشند چون اگر مردم همراه نظام باشند، دشمن به هیچ هدفی نمی‌رسد.

وی بیان کرد: به همین خاطر ۴۴ سال انقلاب اسلامی با قدرت تدوام داشته چون مردم مهم‌ترین پشتوانه این نظام است لذا باید همیشه مردم را در صحنه نگه داشت و انتخابات پیش رو نیز از همین صحنه‌های با اهمیت است. در کنار همه این مسائل باید صبر نیز پیشه داشت تا بتوان بر نفس غلبه کرد و ملاک ایمان هم صبر است که مکمل معرفت و بصیرت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه بیرجند گفت: یکی از واقعیت‌های روشن و بارز که در طول تاریخ بشریت ساری و جاری بوده تقابل و درگیری حق و باطل است؛ لذا کربلا و جنگ هشت ساله ایران و عراق سرریز همین مسئله بوده که در هر زمانی جریان داشته و حتی درون انسان هم از آن مبرّا نیست.

مختاری با اشاره به اینکه سعادت و شقاوت انسان در جنگ میان حق و باطل مشخص می‌شود، لذا باید مراقبت کرد که در مسیر حق پایدار بود، افزود: شهیدان رجایی و باهنر سعادت‌مند شدند به همین خاطر بود که راه حق را برگزیدند پس باید با شناخت دقیق دست به تحلیل درست حقایق زد.

وی با بیان اینکه کربلا اوج توحیدمحوری سپاه امام حسین(ع) بود، تأکید کرد: اما در عصر حاضر جریان باطل رذالت را به اوج رسانده لذا می‌بینیم از ابتدای انقلاب تاکنون چه جنایت‌هایی که انجام نداده‌اند و از هیچ کاری کوتاهی نکردند. هشتم شهریور، هفتم تیر و ترورهای مختلف همه نشان این بود که منافقان داخلی و مستکبران خارجی دست به دست هم دادند و این جنایت‌ها را رقم زدند.

انتهای پیام
captcha