نهضت حسینی الگویی تاریخی برای ایستادن مقابل ظلم است
کد خبر: 4166539
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

نهضت حسینی الگویی تاریخی برای ایستادن مقابل ظلم است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: نهضت حسینی و به طور کلی حماسه بزرگ کربلا یک الگوی تاریخی برای ایستادن مقابل ظلم و ظالم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج، امروز 11 شهریور در ستاد بزرگداشت اربعین که در این شهرستان برگزار شد، گفت: نهضت حسینی و واقعه بزرگ کربلا یک الگوی ارزشمند و ماندگار برای ایستادن مقابل ظالمان و مستکبران عالم به شمار می‌رود، پس باید همواره از آن درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان این آئین آسمانی درصدد هستند، یک اسلام تصنعی به مردم عرضه کنند که در آن انواع حرام نظیر میگساری و ... مجاز است، حال آن که این مکتب ساخته ذهن بشر با آئین الهی و آسمانی اسلام فرسنگ‌ها فاصله دارد، که باید سعی کنیم، آن را بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه امام حسین(ع) و خاندان مطهر و یاران باوفای ایشان همه هستی خود را فدا کردند تا اسلام حقیقی را از گزند دشمنان محفوظ نگه دارند، گفت: بنابراین ما نیز باید این رسالت خطیر را عهده‌دار شویم و اجازه ندهیم دشمنان اسلام به آن خدشه وارد کرده و قوانین و احکام ناب آن را تحریف کرده و تغییر دهند.

حجت‌الاسلام جلالی بر لزوم اهتمام برای ارتقای سطح بصیرت عمومی و بلوغ فکری در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: امام خمینی و مقام معظم رهبری پیرامون تمایز و تقابل دو نوع قرائت از اسلام یعنی اسلام ناب و اسلام آمریکایی فرمایشاتی داشته‌اند، که در برهه کنونی باید این مطالب را بازخوانی کرده و دیگران را به مطالعه و تامل پیرامون آن توصیه کنیم.

وی ضمن ابراز خشنودی از استقبال باشکوه مردم از پیاده‌روی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: این اجتماع عظیم و مردمی ارمغان‌های زیادی را به دنبال دارد، به معرض نمایش گذاشتن اتحاد جهان اسلام، صف‌آرایی مقابل دشمنان اسلام و ... از جمله برکات این سفر معنوی است.

انتهای پیام
captcha