حمایت از 62 پروژه گردشگری با پیش‌بینی اشتغال 858 نفر در فارس
کد خبر: 4166654
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

حمایت از 62 پروژه گردشگری با پیش‌بینی اشتغال 858 نفر در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به نقش توسعه گردشگری در ایجاد اشتغال گفت: در دولت سیزدهم، 62 پروژه گردشگری با اعتبار پنج هزار و 90 میلیارد ریال به بانک‌ معرفی‌ شده است که پیش‌بینی اشتغال 858 نفر دارند.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، 12 شهریورماه با اشاره به نقش توسعه گردشگری در ایجاد اشتغال گفت: در دولت سیزدهم، 62 پروژه گردشگری با اعتبار پنج هزار و 90 میلیارد ریال به بانک‌ معرفی‌ شده است که پیش‌بینی اشتغال 858 نفر دارند.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری عامل اصلی توسعه صنعت گردشگری در استان است، افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در بخش‌هایی نظیر احداث مراکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، متل و مهمان‌پذیر، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع تفریحی و سرگرمی، مرکز سلامت در سطح استان متمرکز شده‌اند.

محسن‌نژاد ادامه داد: صدور 431 موافقت اصولی و حجم سرمایه‌گذاری موافقت‌های اصولی صادر شده بالغ‌ بر 97 هزار میلیارد ریال است که با آغاز فعالیت آن‌ها برای هشت هزار و 200 نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: حجم سرمایه‌گذاری 86 مجوز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برابر با 18 هزار و 500 میلیارد ریال است که برای یک هزار و 400 نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha