ظرفیت خیرین در حوزه‌های فرهنگی و محتوایی بهره‌گیری شود
کد خبر: 4166694
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

ظرفیت خیرین در حوزه‌های فرهنگی و محتوایی بهره‌گیری شود

استاندار کردستان با اشاره به همراهی ویژه خیرین در حوزه عمرانی و احداث پروژه‌های آموزشی، ورود خیرین و بسط کار خیر به حوزه‌های دیگر مرتبط با آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت خیرین در حوزه‌های فرهنگی و محتوایی بهره‌گیری شود.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۲ شهریور در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: شوراهای آموزش‌و‌پرورش در شهرستان‌های استان به طور مطلوب و منظم برگزار شود تا زمینه‌ساز برنامه منسجم برای بازگشایی مدارس فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش پروژه مهر و پروژه‌های نوسازی استان اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، افزود:  با توجه به اقدامات صورت گرفته در بخش نوسازی  رضایت نسبی در این بخش وجود دارد و همه این شاخص‌ها نشان از وجود پویایی و نشاط در حوزه آموزش و پرورش استان دارد.

استاندار کردستان پیگیری، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل را امری مهم ارزیابی و بیان کرد: باید با مطالعات مناسب در این زمینه و با تمرکز بر موضوع، موانع را از سر راه تحصیل دانش‌آموزان برداشت و تحقق این امر نیازمند ورود گروه‌های اجتماعی، کمک والدین و آموزش جامعه است.

وی افزود: ادامه تحصیل برای داشتن شغل در دهه‌های گذشته به عنوان یک فرهنگ ناصحیح  در جامعه نهادینه شده است در حالیکه تحصیل یکی از نیازها برای بهتر زیستن و شغل فقط بخشی از این زیستن است که نهادینه شدن این امر نیازمند کار فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای است.

زارعی‌کوشا با تأکید بر همراهی خیرین با آموزش و پرورش در شهرستان‌ها گفت: خیرین می‌توانند به عنوان افراد امین در روستاها برای ساخت مدارس ورود کنند و آینده دانش‌آموزان روستایی را تأمین کنند.

وی افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌های آنی تکنولوژی و علم نه تنها نیاز به سواد، بلکه نیازمند بازآموزی نیز هستیم چراکه با ماندن در این شرایط موجود به طور قطع عقب خواهیم ماند و نسبت به پیشرفت علم، بی‌سواد محسوب می‌شویم.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اینکه آثار و مضرات ترک تحصیل باید برای دانش آموزان توجیه شود، اظهار کرد: تحقق ادامه تحصیل دانش‌آموزان موجب از بین رفتن شغل‌های کاذب می‌شود.

وی با گلایه از عدم تکمیل پروژه نایسر یادآور شد: در اولین بازدید از پروژه نایسر طی سال گذشته، از اتمام طرح چیزی باقی نمانده بود، اما متأسفانه این پروژه تاکنون تکمیل نشده است و این امر قابل قبول نیست لذا انتظار می رود تا اول مهر این پروژه تکمیل شود.

انتهای پیام
captcha