ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به ۱۹۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی
کد خبر: 4166905
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به ۱۹۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: خدمات حمایتی و توانبخشی در جهت نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی به 195دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی 1402-1401 ارائه شد.

دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی،  رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص و محدودیت اعتبارات مالی اولویت ارائه خدمات توانبخشی(کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، تربیت شنیداری) خارج از مدرسه با نوآموزان و دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس ابتدایی (پیش دبستان، دوره اول،دوره دوم) بود.

وی برخورداری دانش‌آموزان نیازمند از سطح قابل دسترسی از سلامتی، پیشگیری از ایجاد یا تشدید ناتوانی با مداخله زودهنگام، ارتقای سطح توانمندی‌ها و قابلیت‌های عملکردی، بهبود کیفیت یادگیری از طریق ارائه خدمات توانبخشی، اهتمام در ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش‌آموزان استثنایی را از اهداف ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی ذکر کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: غربالگری و ارزیابی همه دانش‌آموزان براساس پروتکل‌های درمانی توسط نیروهای توانبخشی مدارس و ثبت اطلاعات در سامانه جامع توانبخشی انجام می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اسناد و مدارک درمانی و توانبخشی در بازه زمانی اعلام شده مورد پذیرش واقع شد و تمامی واریزها اعم از هزینه های خدمات توانبخشی و حمایتی به شماره حساب سیبا بانک ملی به نام دانش‌آموز گیرنده خدمات واریز شده است.

محمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای بهره‌مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، اظهار کرد: این دانش‌آموزان از این طریق می‌توانند بر بخشی از محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی‌هایشان است، دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می‌آید، افزود: توجه به تأمین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان امری ضروری است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی‌ کردستان گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

انتهای پیام
captcha