ویژه برنامه اربعین در 72 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4167200
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

ویژه برنامه اربعین در 72 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: همزمان با اربعین حسینی برنامه‌های این روز به‌ویژه قرائت زیارت اربعین به صورت خاص در 72 امامزاده استان گیلان برگزار می‌شود.

آستان سیدجلال الدین اشرف آستانه اشرفیه

حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه ویژه برنامه‌های اربعین در راستای اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی در 500 بقعه در سطح استان گیلان در حال اجراست، همزمان با اربعین حسینی برنامه‌های این روز به‌ویژه قرائت زیارت اربعین به صورت خاص در 72 امامزاده استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه در همه امامزادگان شاخص در روز اربعین افزود: اطعام عزاداران، برپایی نماز جماعت و قرائت زیارت اربعین در این اماکن نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه در سال‌جاری نیز همچون سال‌های گذشته پیاده روی اربعین را در شهرهای استان گیلان خواهیم داشت، گفت: پیاده روی اربعین حسینی به مقصد بقاع متبرکه در 13 بخش و شهر استان گیلان انجام می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: ویژه برنامه‌های روز اربعین و مراسم گرامیداشت شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) در امتداد طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان است که از 28 تیرماه امسال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ بقعه متبرکه از بقاع مجری طرح در گیلان سطح یک، ۱۸ بقعه سطح دو و ۴۶۹ بقعه متبرکه در سطح سه هستند، افزود: در بقاع سطح یک مجری طرح همه برنامه‌های ابلاغی طرح بصیرت عاشورایی به صورت ۱۰۰ در صد برگزار می‌گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از مشارکت ۴۵۱ مبلغ و روحانی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان خبر داد و افزود: ۳۰ نفر از این مبلغان اعزامی از قم و ۴۲۱ روحانی بومی استان هستند.

انتهای پیام
captcha