17 بقعه متبرکه استان مرکزی؛ میزبان جاماندگان اربعین
کد خبر: 4167202
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

17 بقعه متبرکه استان مرکزی؛ میزبان جاماندگان اربعین

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:همایش پیاده‌روی با عنوان «حرم تا حرم» ویژه جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان‌های استان و با محوریت 17 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبدالله واحدی،

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل این مجموعه در استان گفت: همایش پیاده‌روی با عنوان «حرم تا حرم» ویژه جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان‌های استان و با محوریت 17 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی در خصوص بقاع متبرکه درنظر گرفته شده اظهار کرد: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرستان اراک از میدان فراهان تا آستان مبارک امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان و از روستاهای ضامنجان و عقیل‌آباد به مقصد آستان مبارک امامزادگان ابوالقاسم و علی(ع) روستای گوار برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: این آیین معنوی صبح، فردا، 15 شهریور مصادف با اربعین حسینی با حضور عموم مردم ولایتمدار دیار آفتاب به ویژه هیئات مذهبی، مداحان، روحانیون، مراکز و مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

واحدی افزود: همچنین اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در تفرش با حضور مردم ولایتمدار این شهرستان از میدان آزادی به سمت امامزاده محمد (ع) و از روستای فرسمانه به سمت امامزاده حلیمه خاتون (س)، در خمین از آستان امامزاده ابوطالب به سمت امامزاده ریحان(ع) و در  محلات از گلزار شهدا به سمت امامزاده موسی (ع) تدارک دیده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در دلیجان ، چهارشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان امام خمینی آغاز می‌شود و پس از راهپیمایی و طی مسیر اعلام شده با اجتماع عظیم جاماندگان به سمت امامزادگان معصوم (ع) ادامه می یابد، اظهار کرد:آیین جاماندگان اربعین در شهر نراق به سمت آستان بی‌بی زبیده خاتون (س)، از جاده قتلگاه علی ابن محمد باقر (ع) به سمت قتلگاه علی ابن محمد باقر (ع) و در امامزاده اسحاق جاسب به سمت امامزاده حمزه (ع) کردگان جاسب با حضور پرشور عزاداران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش جاماندگان اربعین در شهرستان ساوه از آستان مقدس امامزاده علی اصغر (ع)به مقصد امامزاده اسحاق (ع) و در شهرستان فراهان از گلزار شهدا به مقصد امامزاده احمد ابن علی(ع)برگزار خواهد شد. همچنین در شازند از روستای واشه به سمت امامزاده محمد (ع) حصار و از شازند به سمت آستان مقدس امامزادگان آستانه علوی برگزار می‌شود. مردم خنداب نیز مراسم اربعین را از کمیجان به مقصد امامزاده یحیی (ع) روستای اسفندان و از جاورسیان و خانقاه به سمت امامزاده ابراهیم (ع)نوده برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام واحدی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر پیاده روی استفاده خواهد کرد و برای این منظور تمهیدات لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سایر خدمات اتخاذ شده است. با مشارکت سازمان‌های مختلف از جمله فراجا، تمهیدات امنیتی و ایمنی و پشتیبانی‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha