استفاده از ظرفیت اردوهای دانش‌آموزی برای ترویج نماز ضروری است
کد خبر: 4167744
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

استفاده از ظرفیت اردوهای دانش‌آموزی برای ترویج نماز ضروری است

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای دانش‌آموزی هدفمند در راستای ترویج نماز، گفت: همه باید کمک کنند تا برنامه‌های مرتبط با نماز تأثيرگذار برگزار شود.

شورای اقامه نماز استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۱۸ شهریورماه در شورای اقامه نماز استان با موضوع برپایی نماز در مدارس، با بیان اینکه هر چه در حوزه آموزش کار کنیم بازخورد آن را در بین دانش‌آموزان خواهیم دید، گفت: حضور روحانیون در مدارس باید ساماندهی شود و روحانیون باید در حوزه سیاسی و تربیتی آموزش ببینند تا بتوانند مسائل را به‌خوبی برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

وی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی را مهم دانست و با تأکید براینکه باید مراقبت کنیم تا این اردوها هدفمند و ساماندهی شده باشند، افزود: این اردوها فرصت خوبی برای آموزش دانش‌آموزان است لذا باید از اساتید برجسته برای آموزش به دانش‌آموزان استفاده کرد. همه باید کمک کنند تا برنامه‌های مرتبط با نماز تأثيرگذار برگزار شود.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این جلسه حضور مدیران و معلمان در نماز مدارس را الزامی دانست و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی در مدارس استان حضور داشتند و امسال هم ادامه دارد اما باید با یک برنامه‌ریزی و ارزیابی این کار پیش برود.

وی با بیان اینکه موضوع نماز اولویت مباحث پرورشی در مدارس است، افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری حداقل یک روز اردوی دانش‌آموزی در سال در دستور کار است و باید این اردوها با پیوست فرهنگی با اولویت موضوع نماز برگزار شود.

رضایی اظهار کرد: سال گذشته استان کرمان در راهیان‌نور دانش‌آموزی رتبه اول را به‌ دست آورد و اگر همکاری انجام شود امسال آمادگی برای اعزام ۳۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور وجود دارد و دانش‌آموزانی که در این اردوها شرکت کنند می‌توانند نقش مهمی در مدارس ایفا کنند.

سیداصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کرمان از اجرای طرح یک روزه شهید نیری ویژه ۴۰ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول استان به‌صورت برنامه‌محور خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز می‌تواند از این ظرفیت برای مطرح کردن موضوع نماز و اجرای برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ نماز در بین نوجوانان استفاده کند.

انتهای پیام
captcha