توزیع بیش از 8 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی همدان
کد خبر: 4168224
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

توزیع بیش از 8 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: در مردادماه بیش از هشت هزار جلد کتاب به ارزش پنج میلیاد ریال و در 100 عنوان در کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شد.

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در مردادماه بیش از هشت هزار جلد کتاب به ارزش پنج میلیاد ریال و در 100 عنوان از جدیدترین و جذاب‌ترین آثار منتشره که مشتمل بر کتب پرطرفدار گروه سنی کودک و نوجوان و مرجع است در کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شد.

وی افزود: کارشناسان در بازدیدها و بررسی‌های دوره‌ای از کتابخانه‌های سراسر استان به‌خوبی نیازهای مطالعاتی کتابخانه‌ها را احصا می‌کنند که این امر باعث تسهیل و تسریع در برطرف کردن نواقص مجموعه‌سازی در کتابخانه‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: بررسی‌های دوره‌ای، فرم‌های نیازسنجی چاپی و الکترونیکی و مصاحبه حضوری با اعضا و کتابداران نشان می‌دهد که عمده مراجعان در کتابخانه‌های روستایی، کوچک و مناطق محروم را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و با توجه به این اصل که آموزش و مطالعه باید از کودکی در جان فرد بنشیند، لذا، تأمین منابع برای این گروه سنی همواره از اهمیت بسیار زیادی در کتابخانه‌های عمومی برخوردار است.

وی گفت: همچنین در کتابخانه‌های شهری و اصلی نیز عمده نیازهای کاربران را مراجع چاپی و الکترونیکی تشکیل می‌دهد که این اداره‌کل این نیاز را نیز با ارائه خدمت دانلود رایگان مقالات فارسی و غیر فارسی و همچنین خرید کتب مرجع و توزیع در کتابخانه‌ها به خوبی مدیریت کرده است.

زارعی یادآور شد: کتب مذکور از هشت ناشر حاضر در نمایشگاه بین‌المللی تهران خریداری شده است.

انتهای پیام
captcha