سوگواره «چلچراغ» به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود
کد خبر: 4168279
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
سال آینده؛

سوگواره «چلچراغ» به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سال آینده سوگواره «چلچراغ» به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد و از ظرفیت همه دستگاه‌ها از جمله ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد، حوزه‌های هنری، جبهه‌های فرهنگی و اجتماعی و ... استفاده خواهد شد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دوشنبه، ۲۰ شهریور ماه، در آیین اختتامیه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ که در محل تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کلیه آثار ارسالی به اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ دارای رنگ و بوی جاودانگی و طراوت ویژه‌ای بوده‌اند.

وی ادامه داد: هر کدام از این آثار جاودانگی، رنگ و بو و طراوت ویژه خودشان را دارند و اگر امروز به همکاران‌مان برای برگزاری چنین اثری تبریک بگوییم بی‌راه نیست زیرا حاصل تلاش‌های همکاران در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف به ویژه معاونت‌های فرهنگی، هنری و ...رویدادی را رقم زده‌اند که در سال اول برگزاری هزار ثمره با برکت فرهنگی داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه حضور همه اقشار در همه رده‌های سنی از جمله نوجوانان، جوانان و پیرغلامان مثال زدنی بوده، از حضور و همراهی همه این عزیزان در سوگواره عاشورایی چلچراغ تقدیر کرد.

احمدی اضافه کرد: هنرمندان لرستانی با همه وجودشان پای نهضت عاشورا مانده‌اند و وقتی این هنر و زیبایی با عاشورا مخلوط می‌شود، اثراتی نامتناهی دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته سال آینده این سوگواره به صورت منطقه‌ای برگزار و از ظرفیت همه دستگاه‌ها از جمله ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد، حوزه‌های هنری، جبهه‌های فرهنگی و اجتماعی و ... استفاده خواهد شد.

احمدی افزود: در گام بعدی این سوگواره به صورت ملی برگزار خواهد شد تا نهالی که امسال کاشته شده در سال آینده به درخت پربار و تنومند تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha