علم‌آموزی و علم‌اندوزی لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت است
کد خبر: 4169128
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

علم‌آموزی و علم‌اندوزی لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت است

امام جمعه سنندج با اشاره به نزدیک شدن به آغاز فصل یادگیری علم و دانش گفت: تمام جهان برای رسیدن به رشد و توسعه نیازمند علم‌آموزی و علم‌اندوزی است.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 24 شهریور در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با اشاره به نزدیک شدن به آغاز فصل یادگیری علم و دانش گفت: تمام جهان برای رسیدن به رشد و توسعه نیازمند علم‌آموزی و علم‌اندوزی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال 124 هزار معلم را برای تعلیم و تربیت انسان‌ها بر محور علم و دانش نازل کرد، افزود: علم بدون اخلاق و عمل صالح ارزشی ندارد لذا تمام عالمان و معلمان و اساتید رد کنار تعلیم اهمیت تربیت را فراموش نکنند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه مسلمانان در زمان وقوع مشکلات و مصائب باید به یاری یکدیگر بشتابند، بیان کرد: سیل لیبی و زلزله مغرب موجب مرگ ده‌ها هزار نفر و مایه ناراحتی برای همه بشریت شد لذا مسلمانان جهان وظیفه حمایت از حادثه‌دیدگان این دو کشور اسلامی را دارند.

وی در ادامه گفت: در مقابل صفات پسندیده، خداوند متعال انسان ها را از داشتن ویژگی‌های اخلاقی منع کرده است و پیامبر اکرم(ص) در این باره از امت خود خواسته که از نفاق، تکبر و حسادت پرهیز کنند در این راستا مسئولان و کارفرمایان بدون داشتن تکبر و با نهایت تواضع با مردم برخورد کنند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دشمنان دین اسلام همواره به دنبال ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی هستند، افزود: امروز به کوری چشم دشمنان در راستای وحدت و دوستی بین حکومت های اسلامی به ویژه ایران و عربستان حرکت مؤثری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مطالبه از مسئولان و مدیران حق مردم است، اظهار کرد: فوت خانم (ژینا) امینی ناراحت کننده بود اما نباید فراموش کرد که اسلام دین عفو و گذشت، صلح، عدالت، رحمت و برادری است لذا نباید اجازه داد دشمن از اختلافات سوءاستفاده کند و همه در راستای وحدت و توسعه و آبادانی حرکت کنیم.

ماموستا رستمی افزود: اقدامات خوبی توسط مسئولان در بازگشایی مرزها و اجرای طرح راه آهن در استان انجام شده و این نویدبخش توسعه هر چه بیشتر این منطقه خواهد بود.

وی همگان را به پرهیز از ظلم و ستم در حق یکدیگر دعوت کرد و گفت: انسان ها نه تنها نسبت به همنوعشان بلکه در مقابل حیوانات هم مسئولیت هایی دارند و باید به بهترین شیوه به آن عمل کنند چراکه خداوند متعال عذاب سختی را برای ظالمان قرار داده است.

انتهای پیام
captcha