پیام تسلیت مدیر حوزه شیخ اعظم انصاری در پی درگذشت حجت‌الاسلام محقق
کد خبر: 4169279
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

پیام تسلیت مدیر حوزه شیخ اعظم انصاری در پی درگذشت حجت‌الاسلام محقق

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن انصاری، مدیر حوزه علمیه شیخ انصاری اهواز در پیامی ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن محقق دهدشتی را تسلیت گفت.

حجت الاسلام محقق و حجت‌الاسلام انصاریبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن انصاری، مدیر حوزه علمیه شیخ اعظم انصاری اهواز در پیامی ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن محقق دهدشتی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است: 

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سبط اکبر؛ امام حسن مجتبی(ع) و امام رئوف حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) با قلبی آکنده از حزن و اندوه درگذشت فاضل گرانقدر؛ خطیب توانا و خوش بیان و متخلق به اخلاق حسنه، سلاله السادات حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا سیدمحمدحسن محقق (رحمة الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید.

این فاضل ارزشمند در بدو ورود به اهواز در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی آقا شیخ میرزا محمدجعفر انصاری (سبط خاتم المجتهدین شیخ اعظم قدس سرهما) مستقر گردید و از محضر حضرات آیات عظام حاج شیخ مرتضی انصاری و حاج شیخ میرزا ابوالحسن انصاری (قدس سرهما) و حاج شیخ میرزا ابوالقاسم انصاری (دامت برکاته) کسب فیض نمود و تا این اواخر  انس خاصی با  بیت مرحوم والد داشتند.

ایشان سالیان متمادی در سنگر امام جماعت و وعظ با سخنان شیرین خود به نشر احکام و معارف حقّه جعفری و ارتباط صمیمانه با طبقات مختلف مردم خدمات شایانی به اسلام و مسلمین نمودند.

فقدان این عالم خدوم را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا و روحانیت و مردم شریف استان‌های خوزستان و کهیلویه و بویراحمد بویژه همسر مکرمه و آقازاده‌ها و بستگان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی رحمت و مغفرت برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان سائلم.

الاحقر محمدحسن الانصاری

سی صفرالمظفر هزار و چهارصد و چهل و پنج 

(۲۵ شهریور ۱۴۰۲)

انتهای پیام
captcha