لزوم پرهیز از ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت
کد خبر: 4169395
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
حجت الاسلام نوری:

لزوم پرهیز از ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به هفته وحدت و لزوم پرهیز از ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت، گفت: باید در منابر، مداحی به افراد و مقدسات هر قوم احترام گذاشته و از اختلاف‌افکنی و ایجاد شهبات جلوگیری کنیم و هیچ کسی حق توهین به هیچ مذهب و اقوامی را ندارد.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی امروز 26 شهریور ماه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته وحدت در بجنورد اظهارکرد: امروز با توجه به حیله و راهبردهای دشمنان و مسائلی که رسانه‌ای می‌شود موضوع وحدت شیعه و سنی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون از سوی دشمنان بسیار تلاش شد تا اختلاف بین شیعه و سنی را بزرگ جلوه دهند و تفرقه افکنی کرده و ملت را بر علیه نظام بشورانند اما با توجه به هشیاری و بیداری ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری این مهم اتفاق نیفتاد، بر همین اساس وحدت این دو قومیت از حساسیت، توجه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوری با تاکید بر لزوم حضور ملت در صحنه‌های مختلفی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: در میان اهل سنت و شیعه مواردی اختلاف وجود دارد اما باید همگان به یکدیگر احترام گذاشته و شان و شئونات افراد را رعایت کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت، یادآورشد: باید در منابر، مداحی و سینه زنی چه در مجلس عمومی و خصوصی به افراد و مقدسات هر قوم احترام گذاشته و از اختلاق افکنی و ایجاد شهبات جلوگیری کنیم و هیچ کس حق توهین به هیچ مذهب و اقوامی را ندارد.

وی با اشاره به برپایی یک همایش محوری به مناسب گرامیداشت هفته وحدت در استان و انتقال پیام این مهم به خارج از مرزها، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان هر یک به فراخور توان و ظرفیت خود در راستای برپایی هرچه بهتر این همایش در استان کمک کنند و همه ظرفیت خود را برای بیان اهمیت این مهم به کار گیرند.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی پیشنهاداتی در رابطه با برپایی هر چه بهتر این مراسم با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha