«بلادشاپور» دهدشت ثبت جهانی شد
کد خبر: 4169503
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

«بلادشاپور» دهدشت ثبت جهانی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد از ثبت نخستین اثر تاریخی این استان(بلادشاپور) در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

«بلادشاپور»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سعید طالبی‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه‌وبویراحمد شامگاه، 26 شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: «کاروانسراهای ایران» شامل ۵۴ کاروانسرای تاریخی در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست و هفتمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

وی افزود: کاروانسرای بافت تاریخی «بلادشاپور دهدشت» یکی از این آثار تاریخی بوده که ثبت جهانی شده است.کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت از جمله آثار تاریخی استان به شمار می‌رود که در ضلع غربی بافت تاریخی دهدشت و در کنار مجموعه حمام کاروانسرا، واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه این اثر در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۵۱ در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است، تصریح کرد: ثبت جهانی این اثر تاریخی از مطالبات مردمی شهرستان کهگیلویه بزرگ بوده که هم‌اکنون با پیگیری‌های دولت محقق شده است.

انتهای پیام
captcha