هفته وحدت را به شناخت و معرفت پیامبر اسلام(ص) تبدیل کنیم
کد خبر: 4169504
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

هفته وحدت را به شناخت و معرفت پیامبر اسلام(ص) تبدیل کنیم

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه هفته وحدت را باید به شناخت و معرفت هر چه بالای مردم از رسول گرامی اسلام(ص) تبدیل کنیم گفت: علاوه بر اجرای برنامه‌های هفته وحدت در شهرستان‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی و ادارات دو کارگاه بصیرت‌افزایی با موضوع هفته وحدت در خرم‌آباد برگزار می‏‌شود.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستانحجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت از برگزاری نشست هم‌انديشی دستگاه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: این نشست روز گذشته، 26 شهریورماه در آستانه ولادت با سعادت پيامبر(ص) و هفته وحدت در دفتر نماينده ولی‌ فقيه در لرستان برگزار شد.

وی افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌های هفته وحدت در مراکز همه شهرستان‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی و ادارات با موضوع روشنگری هفته وحدت، دو کارگاه بصیرت‌افزایی نیز در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامی با تأکید بر اینکه هفته وحدت را باید به شناخت و معرفت هر چه بالای مردم از رسول گرامی اسلام(ص) تبدیل کنیم، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با یادآوری و سیاست به‌جا، آگاهانه و با انتخاب درست و نام‌گذاری این هفته تحت‌ عنوان هفته وحدت به رفع اختلاف بین شیعه و سنی پرداخت و این موضوع را به همگان یادآور شد.

این کارشناس مذهبی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری نیز بر این درایت و تدبیر صحه گذاشتند، لذا ما وظیفه داریم در راستای تحقق اهداف و ایجاد وحدت بیشتر بین سنی و شیعه قدم برداریم، ادامه داد: از رسالت‌های سنگین پیامبر اکرم(ص) در تمام دوران پیامبری دعوت به وحدت و اتحاد به‌ویژه بین مسلمانان بود.

وی گفت: نبی مکرم اسلام حتی اگر غیرمسلمانی به سمت اسلام قدم برمی‌داشت با آغوش باز او را می‌پذیرفت و در طول جنگ‌های دوران اسلام اگر اسیری می‌گرفت با او با احترام رفتار می‌کرد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه رسالت اصلی پیامبر اکرم(ص) تربیت انسان بود، افزود: پیامبر(ص) به وظیفه ذاتی خود عمل کرد، تمام پادشاهان و حکومت‌ها پس از سالیان به فراموشی سپرده شدند، اما روش و سنت پیامبر(ص) که برگرفته از عنایت الهی بود هر روز افرادی به پیروانش اضافه می‌شود و فراتر از آن چیزی که در ذهن دشمنان بود از همه مرزها گذشت و همه مغزها را فتح کرد و به‌عنوان یک ارزش، ایده و دین کامل مطرح است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمنان اسلام‌ستیزی را در دستور کار خود قرار داده‌اند که خوابی تعبیر نشدنی است و دچار شکست خواهند شد، اضافه کرد: اسلام مانند گذشته مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت و دین و مکتب پیامبر اکرم(ص) جهانی خواهد شد.

غلامی با اشاره به اینکه امروز هیچ کشوری در جهان نیست که حتی یک نفر در آن پیرو اسلام نباشد، اظهار کرد: اسلام مغزها و قلب‌ها را تسخیر کرده و همین محوری شد که مسلمانان فراتر از مرزها و فراتر از مذهب بین شیعه و سنی این اتحاد شکل بگیرد، به‌طوری که امروز اهل تسنن در مراسم شیعه حضور پیدا می‌کنند که این همان نقطه عطفی است که پیامبر اکرم(ص) شکل دادند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: امروز دولت برای برطرف شدن مشکلات فرق و ادیان مختلف مشاور انتخاب می‌کند که این نتیجه درسی است که از وحدت گرفته شده است.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) خطی برای اینکه جداکننده انسانیت در گروه‌ها، اقشار و کشورها باشد، نگذاشت و همه را به دین اسلام دعوت کرد و به‌وسیله برخورد خود قبل از رسالت و به‌وسیله روش و امانت‌داری خود مسیر خدمت به انسانیت را در دستور کار خود داشت.

انتهای پیام
captcha