اتحاد مسلمانان بنیادی‌ترین محور در گفتمان انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4169652
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

اتحاد مسلمانان بنیادی‌ترین محور در گفتمان انقلاب اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های هفته وحدت با هدف ایجاد شور و نشاط‌آفرینی برگزار می‌شود، گفت: اتحاد مسلمین کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی است.

نشست ستاد بزرگداشت هفته وحدت استان مرکزی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام هادی خلیلی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 27 شهریور، در نشست ستاد بزرگداشت هفته وحدت که در استانداری برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های این هفته با هدف شور و نشاط‌آفرینی بین مردم برگزار می‌شود.

 خلیلی ادامه داد: اتحاد مسلمین کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی است تا آنجا که، امام خمینی (ره) از آن به عنوان «واجب الهی، امر مقدس و ضرورتی عقلی و شرعی» نام می‌برد و رهبر معظم انقلاب نیز آن را «مسأله‌ای استراتژیک» دانستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: این شورا به عنوان سیاست‌گذار رسمی برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، با محورت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی تلاش دارد تا تمام هم‌و‌غم خویش را با هم‌افزایی مشترک در جهت هر چه باشکوهتر برگزار کردن مراسم و مناسبت‌های هفته وحدت به کار ببندند.

وی افزود: برگزاری جشن‌های محله محور در بوستان‌ها و مساجد، برگزاری مراسم مذهبی در هیئات مذهبی و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، تکریم حافظان و قاریان، اجرای نمایش صحنه‌ای و تئاترهای خیابانی، اجرای برنامه‌های تبیینی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی مواکب در خیابان‌ها و اماکن عمومی و... را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته وحدت است.

محمدرضا ناظری، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی، نیز در این جلسه گفت: باید از ظرفیت هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و هفته وحدت برای تزریق روحیه نشاط و شورآفرینی در جامعه نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: تبیین، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی توده مسلمانان و آحاد جامعه نسبت به توطئه و تفرقه‌انگیزی دشمنان و لزوم توجه به وحدت و انسجام باید در جشن‌ها و برنامه‌های این هفته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha