۲۰۰ خانوار کمیته امداد پارس‌آباد خودکفا شدند
کد خبر: 4170429
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

۲۰۰ خانوار کمیته امداد پارس‌آباد خودکفا شدند

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس ‌آباد گفت: در سال‌جاری و بالاتر از میزان تعهد در شهرستان پارس آباد، توانستیم ۲۰۰ نفر از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را به نقطه خودکفایی برسانیم.

قالی بافیبه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، ظاهر وطن‌خواه، رئیس کمیته امداد شهرستان پارس ‌آباد، 30 شهریور ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: سهمیه ابلاغی به این شهرستان در حوزه خودکفایی ۱۹۰ نفر بوده که بالاتر از این رقم توانستیم برنامه‌های خود را در حوزه خودکفایی به تعداد ۲۰۰ نفر تحقق ببخشیم.

وی افزود: از این تعداد، ۱۴ نفر زنان سرپرست خانوار هستند که خودکفا شده و از چرخه پرداخت مستمری کمیته امداد خارج شده‌اند.

وطن‌خواه بیان کرد: با پرداخت تسهیلات به ایجاد فضای کسب و کار، این خانواده‌ها نه‌تنها خودشان را به خودکفایی رساندند بلکه زمینه اشتغال دیگر مددجویان این نهاد انقلابی را نیز فراهم کردند.

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس ‌آباد از معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی ۱۸۶ نفر مددجو به بانک‌های عامل در پارس‌آباد خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها قرار است ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که بخشی از آن در نیمه اول امسال پرداخت شده است.

وی افزود: ۳۶ مددجو نیز در ۵ ماهه امسال به ارزش ۵ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی و اشتغال دریافت کرده و فرصت افزایش منابع درآمدی را برای خود و خانواده‌شان فراهم کردند.

وطن‌خواه خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات پرداخت شده شهرستان پارس آباد در نیمه اول امسال در بخش‌های خدماتی و کشاورزی بوده و همچنان پرداختی تسهیلات در نیمه دوم سال نیز با قوت و قدرت و همراهی یاوران کمیته امداد ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس ‌آباد بیان کرد: هدف‌گذاری در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تا پایان سال ۸۰ میلیون تومان است که با همراهی و همکاری بانک‌های عامل سعی بر این است تا این میزان منابع کم بهره بانک‌ها برای کارآفرینان پرداخت شود.

انتهای پیام
captcha