گسترش بصیرت و آگاهی مردم زمینه‌ساز ظهور است
کد خبر: 4170454
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

گسترش بصیرت و آگاهی مردم زمینه‌ساز ظهور است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: این فرصت و موقعیت برای ایران و کشورهای منطقه پیش آمده که جبهه مقاومت شکل گیرد لذا با گسترش فرهنگ اسلام ناب و توسعه بصیرت و آگاهی جامعه باید زمینه را برای ظهور امام عصر (عج) فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۳۱ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد اظهار کرد: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به جهان فهماند که هرگز نمی‌شود با سوزاندن قرآن، آن را نابود کرد بلکه تا زمین و زمان است قرآن باقی بوده و آتش توهین و تحریف نمی‌تواند حقیقت و قرآن را از جامعه بگیرد.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک با عزت، شجاعت و صلابت از اسلام، قرآن و جایگاه آن که مفاهیم رحمت بخش، انسان ساز، جامعه و تمدن ساز برای جوامع بشری است، دفاع شد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با ارائه بهترین الگو برای نجات بشریت قدم بر می‌دارد، بیان کرد: انتظاری که از جایگاه رئیس جمهور این نظام به عنوان مقدمه حکومت امام عصر (عج) می‌رود، جز این نیست.

وی افزود: در زمان اغتشاشات سال گذشته برخی خود را باختند و گمان کردند انقلاب اسلامی دیگر جایگاهی ندارد اما دیدیم که در سطح بین المللی، جهان در حال تحول بزرگی است و شاهد افول قدرت آمریکا و شکست غرب هستیم.

نوفرستی گفت: دشمن از راه جنگ‌ ترکیبی تلاش دارد حضور خود را حفظ کند اما به واسطه کارهای ارزنده دولت اعم از اقدامات در عرصه ملی و بین المللی، بصیرت مردم و رهبری پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب بسیاری از توطئه‌ها خنثی شده است.

وی بیان کرد: این فرصت و موقعیت برای ایران و کشورهای منطقه پیش آمده که جبهه مقاومت شکل گیرد لذا با گسترش فرهنگ اسلام ناب و توسعه بصیرت و آگاهی جامعه باید زمینه را برای ظهور امام عصر (عج) فراهم کنیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: دشمن پیوسته کار می‌کند مبادا غفلت کنید و با لگد دشمن از خواب بیدار شوید، باید مسلمانان به هر توانی از جمله نظامی مجهز شوند و آمادگی لازم را در مقابل دشمن کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه پیوند مردم با امام جامعه اسلامی موجب ایجاد قدرت و اقتدار می‌شود، یادآور شد: با رحلت پیامبر اسلام جایگاه رفیع حکومت اسلامی دچار چالش‌هایی شد لذا در تاریخ ۲۵۰ ساله دوران ائمه اطهار، مسلمانان جز یک دوره کمتر از پنج ساله حکومت امیرالمومنین (ع) نتوانستند آن ایمان، صداقت و همراهی لازم را داشته‌ باشند.

نوفرستی با گرامیداشت ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس گفت: برخی از جنگ‌های رایج دنیا بر سر مرز و تمامیت ارضی است اما دشمنان ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بودند.

وی گفت: انقلاب اسلامی براساس اسلام ناب شکل گرفته و براساس آیات قرآن می‌خواهد حکومت الهی را اقامه کند، از همین رو دشمن هم هدف اصلی خود را مقابله با چنین حکومتی قرار داده است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: ۳۱ شهریور سال ۵۹ دشمنان با همه توان به میدان آمدند و هشت سال دفاع مقدس طول کشید که قطعا این سرمایه عظیم یا این برهه برجسته از تاریخ کشور ما باید پیوسته مورد مطالعه و الگو قرار گیرد.

وی افزود: جهان در مقابل انقلاب اسلامی ایستاد از اروپا تا آمریکا که مشوق جنگ بود و بلوک شرق یا شوروی قدیم حتی آلمان و فرانسه با تسلیحات نظامی، سلاح‌های شیمیایی و همه امکانات در برابر ایران بودند و صدام را یاری کردند اما در مقابل ایران اسلامی هیچ کمک کننده‌ای نداشت حتی پول می‌دادیم امکانات نمی‌دادند لذا ایران فقط خدا را داشت. آن زمان ضمن وجود ارتش دلاور، مخلص و شخصیت‌هایی مانند صیاد شیرازی، سپاه پاسداران نیز به عنوان نیروهای سازمان یافته و در راس فرماندهی این جریان شخص امام راحل قرار داشت لذا همه مردم احساس تکلیف کردند و مسجد محل تجمع نیروها شد.

انتهای پیام
captcha