توسعه و پیشرفت ایران ارمغان افتخارآفرینی رزمندگان دفاع مقدس است
کد خبر: 4170479
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

توسعه و پیشرفت ایران ارمغان افتخارآفرینی رزمندگان دفاع مقدس است

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: افتخارآفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس و وجود امنیت در کشور سبب شد که امروز فرزندان این مرز و بوم در بسیاری از جهان از نانوفناوری گرفته تا در علم و ساخت تسلیحات جنگی و نظامی جزو کشورهای مقتدر و پیش‌رو بوده تا جایی که هم‌اکنون قدرت‌های بزرگ از کشورمان هراس دارند.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ۳۱ شهریور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت عموم مردم نمازگزار به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با گرامی‌داشت یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی، تمامی اقشار مختلف مردم برای دفاع از میهن، در برابر تمامی قدرت‌های جهانی ایستاده و حماسه خلق کردند.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از ایثار، فداکاری، مقاومت و ایستادگی مردمی است که سال‌ها در مقابل قدرت‌ها ایستاده تا یک وجب از خاک میهن به دست نااهلان نیافتد.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه گفت: خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان نیز ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و از سوی دیگر نیز، امروز نیروهای مسلح کشورمان در مرزها حضور داشته و با اصلابت و اقتدار از میهن دفاع کرده و مقاومت می‌کنند تا امنیت کشور و مردم قهرمان همیشه در صحنه، به خطر نیافتد.

وی با اشاره به اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادگی کردند بیان کرد: رزمندگان با رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) در برابر دشمنان ایستادند تا جایی که برای هیچ کدام از تئوریسین‌های جهان این مسئله قابل باور نبود چون در آن زمان بسیاری از سیاستمردان جنگی با صدام همکاری کردند اما رزمندگان با ایمان و اخلاص خود برای به دست آوردن صلابت کشور به صورت شبانه‌روزی جنگیدند و اجازه ندادند پس از هشت سال یک وجب از خاک میهن جدا شود هر چند که در این جنگ سرمایه‌های بسیاری ازجمله شهیدان باکری‌ها را از دست دادیم.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه بیان کرد: افتخارآفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس و وجود امنیت در کشور سبب شد که امروز فرزندان این مرز و بوم در بسیاری از جهان از نانوفناوری گرفته تا در علم و ساخت تسلیحات جنگی و نظامی جزو کشورهای مقتدر و پیش‌رو بوده تا جایی که هم‌اکنون قدرت‌های بزرگ از کشورمان هراس دارند.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه پیروزی در جنگ تحمیلی حاصل اتحاد و همبستگی تمامی اقوام ایرانی فارغ از مرزبندی‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی بود اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس با هفته وحدت مقارن شده که باید آن را به فال نیک گرفت و در این راستا نامگذاری هفته وحدت از ابتکارات امام خمینی(ره) بود.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: زمانی که دشمن متوجه شد که با جنگ سخت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، از طرق مختلف وارد شد و سعی کرد با گسل‌های مختلف قومی و قبیله‌ای وارد شده و بین صفوف به هم فشرده اسلامی رخنه و ملت را از یکدیگر دور کند.

وی افزود: اما امام خمینی(ره) مانند مناره تابنده‌ای بود که اسلام را از گرد و بادهای خطرناک نجات داده و 12 تا 17 ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کرد.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: بی‌تردید وحدت اسلامی بسیار حائز اهمیت است و امت اسلامی باید همیشه آن را مدنظر قرار دهند چون دشمن تلاش می‌کند ارزش‌ها و امت اسلامی را از بین ببرد بنابراین باید مذاهب اسلامی رسول خدا(ص) را به عنوان الگوی خود قرار داده و یک امت واحد باصلابت تشکیل دهند

انتهای پیام
captcha