برگزاری اجتماع «منتظران» در استان مرکزی
کد خبر: 4170710
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

برگزاری اجتماع «منتظران» در استان مرکزی

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی از برپایی اجتماع «منتظران» همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در استان خبر داد و افزود: این برنامه با حضور اساتید فعال در حوزه مهدویت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی رودبارانی دبیر ستاد اقامه نماز مرکزی

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت و اجرای برنامه‌های پیشنهادی در استان، اظهار کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده از 9 ربیع‌الاول همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) آغاز و تا 17 همین ماه، سالروز میلاد ختمی‌مرتبت(ص) ادامه دارد.

وی از اجرای طرح «زنگ اهل‌یاری» ویژه دانش‌آموزان در مدارس و ویژه‌برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: این طرح با نام «اهل‌سربازی» نیز در نیروهای مسلح استان برگزار می‌شود. همچنین برنامه «یادِاو» در 10 مسجد با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و قرائت زیارت «آل‌یاسین» نیز با محوریت بقاع متبرکه با همکاری اداره‌کل اوقاف از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

رودبارانی به برگزاری اجتماع بزرگ «منتظران» در روز دوشنبه، 3 مهر، مقارن با نهم ربیع‌الاول در استان اشاره و با بیان اینکه این اجتماع با شعار «بیعتی برای همیشه» در مصلای بیت‌المقدس اراک یا پارک ملت برگزار می‌شود، افزود: قرار براین است که این طرح با حضور اساتید بومی و غیربومی فعال در حوزه مهدویت در شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به برپایی نشست‌های معارفی و مهدوی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس، بیان کرد: برگزاری مسابقات ملی تحت عنوان «نقش خاتم»، حفظ مفاهیم چهل حدیث از حضرت مهدی(عج)، جمع‌آوری ایده‌های محتوایی کودک و نوجوان با عنوان «مهر مهدوی» در مدارس ویژه مربیان و مبلغان مهدوی، برگزاری نشست‌های «مهر مهدوی؛ از خاتم انبیا(ص) تا خاتم‌اوصیاء(عج)» از 9 ربیع تا 17 همین ماه هرشب در آپارات، مسابقات ملی «پرسمان مهدوی» سه‌شنبه‌های هر هفته با هدف پاسخگویی به شبهات از جمله برنامه‌های ملی در این ایام است.

رودبارانی در پایان بیان کرد: با مسئولان دانشگاه‌ها مبتنی بر فعال‌سازی دوباره کانون‌های مهدوی صحبت شده است. متأسفانه این کانون‌ها در زمان کرونا غیرفعال شده بودند که امیدست با بازگشایی دانشگاه‌ها از رونق خاصی برخوردار شوند تا علاوه بر مباحث نمازی، موضوعات مهدوی نیز با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام
captcha