آیین «جشن مهر سینمای ایران» در شهر سقز برگزار می‌شود
کد خبر: 4171058
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

آیین «جشن مهر سینمای ایران» در شهر سقز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: به منظور تجلیل و قدردانی از فعالیت های سینماگران و بخش‌های مختلف فیلم‌سازی استان در دو سال اخیر جشن مهر سینمای کردستان برگزار می‌شود.

نشست شورای سیاستگذاری جشن مهر سینمای ایران

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، سوم مهر در نشست ویژه شورای سیاستگذاری جشن مهر سینمای ایران گفت: جشن «مهر سینمای ایران» همزمان با سراسر کشور در استان کردستان با هدف تجلیل و قدردانی از سرآمدان این عرصه و همچنین طرح مسائل و مشکلات فیلم سازان و بخش های مختلف سینمای کردستان در شهر سقز برگزار می‌شود.

وی افزود: تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی و هنری از مرکز استان و برگزار آنها در شهرستان‌های مستعد از دلایل برگزاری این جشن در شهر سقز است و همچنین به دلیل تراکم برنامه‌ها در مرکز استان، در شهرستان‌ها با فراغت بهتری برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: شورایی متشکل از فیلم‌سازان سراسر استان تاکنون چندین نشست با اینجانب برگزار کرده‌اند که نقطه نظرات و پیشنهادات آنها برای ما صائب و مورد مراجعه است لذا این شورا که به مسائل و برنامه‌های این حوزه اشراف دارند در انتخاب بخشی از فیلمسازانی که قرار است در جشن مهر سینمای کردستان تجلیل شوند مورد استفاده قرار خواهد گرفت..

وی در مورد نقطه نظرات نهادها و سازمان دیگر برای انتخاب برگزیدگان جشن مهر سینمای کردستان گفت: سازمان‌ها و نهادهای شورای سیاستگذاری نیز اسامی فیلم سازام و بخش های مختلف سینما را در این شورا مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیر نهایی خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هرکدام از حاضرین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش در خصوص برگزاری باشکوه این رویداد مهم سینمایی در سطح استان ارائه و به سمع و نظر رساندند.

انتهای پیام
captcha