«بنیاد ملی نوجوان» ۱۵ رویداد تبیین‌محور در مدارس اجرا می‌کند
کد خبر: 4171457
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

«بنیاد ملی نوجوان» ۱۵ رویداد تبیین‌محور در مدارس اجرا می‌کند

معاون بنیاد ملی نوجوان از اجرای ۱۵ رویداد فرهنگی با محوریت جهاد تبیین و روشنگری در مدارس خبر داد و گفت: تربیت نوجوانان کنشگر در اولویت بنیاد ملی نوجوان است.

جلسه بررسی برنامه‌های استانی بنیاد ملی نوجوانبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام آقاجانی، معاونت بنیاد ملی نوجوان(پسرانه) در سفر به استان اردبیل، پنجم مهرماه، در جلسه بررسی برنامه‌های استانی بنیاد ملی نوجوان تصریح کرد: بنیاد ملی نوجوان در تلاش است تا نوجوانان را کنشگران میدان تربیت کرده تا هم‌چون شهید آوینی در عرصه روایت‌گری به جهاد تبیین بپردازند.

وی از ایجاد «تشکل نوآوین» ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: این تشکل با هدف اجرای ۱۵ رویداد ملی تا پایان سال در مدارس ایجاد می‌شود و عمده هدف آن ایجاد فضای کنشگری و روایت گری پیشرفت‌ها و نیز موفقیت‌های جوانان ایران زمین در زمینه‌های مختلف علمی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است.

آقاجانی به موضوعات رویداد‌های فرهنگی در بنیاد ملی نوجوان اشاره کرد و افزود: تا پایان سال تعداد ۱۵ رویداد فرهنگی در مدارس با موضوعاتی از قبیل «روایت پیشرفت»، «جنگ روایت‌ها»، «نوجوان تبیین‌گر» و «جوان و بصیرت‌افزایی» و ... با فرماندهی نوجوانان مستعد و توانمند اجرا خواهد شد.

معاون بنیاد ملی نوجوان به نحوه اجرا و نتایج رویداد‌های فرهنگی مدارس اشاره کرد و افزود: هر رویداد فرهنگی به مدت ۳ روز با حضور اساتید مدعو و دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه مدارس پسرانه در قالب گروه‌های دانش‌آموزی اجرا و در طول رویداد طبق موضوع انتخابی آثار رسانه‌ای از قبیل پادکست، موشن‌گرافی، فیلم کوتاه، کلیپ و ... با راهنمایی اساتید مجرب در حوزه رسانه و کاین مستر تولید خواهد شد.

آقاجانی افزود: آثار برگزیده در رویداد‌های فرهنگی توسط بنیاد ملی نوجوان از شبکه‌های سراسری و نیز فضای مجازی انتشار یافته و صاحبان آثار برتر در دوره‌های تخصصی و توانمندسازی شرکت کرده و به عنوان فرماندهان جهاد تبیین در مدارس فعالیت خواهند کرد.

وی از حضور ۴۰۰ دانش آموز به همت بنیاد ملی نوجوان در پیاده روی اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی خبر داد و گفت: در تجمع عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در مسیر نجف به کربلا آثار رسانه‌ای توسط دانش آموزان شرکت‌کننده تولید و در قالب ۵ مستند فاخر از شبکه‌های تلوزیونی امید، افق و نیز شبکه شاد و دیگر گرو‌ها های فضای به صورت زنده پخش شد.

معاون بنیاد ملی نوجوان به اهداف فعالیت این بنیاد اشاره کرد و افزود: گفتمان‌سازی و اندیشه محوری، تبیین و رویت‌گری، تقویت هنر و رسانه در بین دانش آموزان و نیز توانمندسازی آنان در حوزه‌های مورد نظر از مهم‌ترین اهداف فعالیت بنیاد ملی نوجوان است 

آقاجانی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند معضلات منطقه و استان خود را شناسایی و با ابزار هنر و رسانه به بیان مطالبات مردم منطقه و راهکار‌های رفع این مشکلات بپردازند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با تقدیر از حضور معاون بنیاد ملی نوجوان در استان اردبیل از آمادگی این اداره کل در انجام فعالیت‌های فرهنگی ویژه نوجوانان در مدارس خبر داد.

در پایان این جلسه زمان رویداد نوآوین در استان اردبیل مشخص و اعلام شد: زمان پیشنهادی رویداد ملی برای استان اردبیل در اردیبهشت ۱۴۰۳ و در قالب پویش استانی با موضوع انقلاب و تولیدات گفتمانی، رسانه‌ای نوجوانان در دهه فجر و جمع آوری، ارزیابی آثار و اهدای جوایز در دهه فجر انجام شود.

انتهای پیام
captcha