افتخارات امروز جامعه مرهون روحیه ایثارگری و انفاق است
کد خبر: 4171874
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

افتخارات امروز جامعه مرهون روحیه ایثارگری و انفاق است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: افتخاراتی که امروز در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم به دلیل وجود روحیه ایثارگری و انفاق است.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه البرز، امروز، هفتم مهرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج اظهار کرد: برای مستندسازی بسیاری از موقوفات به همکاری بیشتر هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار نفر به‌طور مستقیم به‌عنوان متولی امین با اداره‎‌کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری دارند، افزود: این استان دارای یک هزار و ۴۰۰ موقوفه و ۱۵ هزار رقبه است که بخش اعظم اقدامات این اداره‌کل در زمینه مسائل اجتماعی و کمک به نیازمندان است.

دشتکی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: افتخاراتی که امروز در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم به دلیل وجود روحیه ایثارگری و انفاق است. ایران اسلامی به برکت ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدر، مقتدر پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و مردم بصیر و مقاوم آن همواره همراهی لازم را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: این افتخارات سبب شکست و حقارت دشمنان شده به طوری‌که به هر شیوه‌ای برای ضربه به نظام اسلامی متوسل می‌شوند .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز تأکید کرد: چنگ زدن جبهه باطل به هر ابزاری برای ضربه به نظام اسلامی ناشی از ضعیف شدن این جبهه است که دنیا شاهد آن است که دشمنان اسلام حتی هتاکی به مقدسات روی آورده‌اند.

وی در ادامه به ترویج سنت وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف در مکتب تشیع از اهمیت بالایی برخوردار است و این سنت حسنه را هرچه بیشتر باید در جامعه ترویج داد.

این مسئول با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است، افزود: بیشترین وقف‌ها برای احیای اسلام بوده به طوری که 80 درصد موقوفات وقف امام حسین(ع) است و این به معنای ترویج اسلام است.

دشتکی گفت: باید نهضت وقف را در جامعه راه‌اندازی کرد، برای این منظور لازم است افرادی که تمایل به وقف دارند شناسایی شوند و مزایای وقف و دقت نظر اوقاف برای اجرای امینانه نیت واقفان را برای آنها تبیین کرد.

 

انتهای پیام
captcha