وحدت زمینه‌ساز پیشرفت در کشور است
کد خبر: 4171911
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
امام‌جمعه ارومیه:

وحدت زمینه‌ساز پیشرفت در کشور است

امام‌جمعه ارومیه گفت: اگر برادری و وحدت و صمیمت حاکم باشد کشور به سمت موفقیت حرکت می‌کند و پیشرفت خواهد کرد و در غیر این صورت دشمن بر ما مسلط خواهد شد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز، ۷ مهر در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: وحدت عامل اصلی ایستادگی در مقابل دشمنان و عامل اقتدار و تداوم پیروزی در برابر آنان است.

وی افزود: انسان‌های متحد بصیر و آگاه هستند چرا که می‌دانند در صورت بروز تفرقه دشمنان بر جامعه مسلمانان چیره می‌شوند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به سخنان امیرالمؤمنان(ع) در زمینه حفظ انسجام و وحدت گفت: هر جامعه وحدت نداشته باشد و به سمت اختلاف و تفرقه و جنگ پیش برود خداوند لباس عزت شان را در آورده و شیرینی نعمت‌هایش را از آنان می‌گیرد.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فلسفه نام‌گذاری هفته وحدت انسجام و صمیمیت بین مسلمانان است، تصریح کرد: اگر برادری و وحدت و صمیمیت حاکم باشد کشور به سمت موفقیت حرکت می‌کند و پیشرفت خواهد کرد و در غیر این صورت دشمن بر ما مسلط خواهد شد.

وی با تبریک روز هفتم مهرماه به آتش نشانان ادامه داد: در این روز تجلیل و قدردانی از این افراد به عنوان زحمت‌کشان جامعه لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن روز ۹ مهرماه و روز سالمندان افزود: احترام و بزرگداشت مقام آنان واجب است و در دین مبین اسلام بر این مسئله تأکید بسیاری شده‌ است و اگر این افراد سالمند پدر و مادر باشند توجه و احترام به آنان بسیار مهم است.

امام‌جمعه ارومیه اظهار کرد: آیات و روایت‌های بسیاری بر تکریم سالمندان وجود دارد و این یک سنت الهی است.

انتهای پیام
captcha