رعایت اخلاق در خانواده و جامعه ضروری است
کد خبر: 4171922
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

رعایت اخلاق در خانواده و جامعه ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر اخلاق را برجسته‌ترین ویژگی پیامبراسلام(ص) دانست و با بیان اینکه اخلاق اسلامی در خانواده و جامعه بسیار مهم است، گفت: امام جعفرصادق(ع) نیز بر لزوم رعایت اخلاق و توجه به خانواده تأکید داشته‌اند.

امام جمعه موقت خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر،  امام جمعه موقت خرم‌آباد امروز، 7 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با تبریک هفته وحدت و ایام باسعادت ولادت نبی مکرم اسلام با قدردانی از تلاش‌های شهدا و رزمندگان در پیروزی جنگ هشت ساله تحمیلی، گفت: در این جنگ نابرابر ۴۰ کشور دنیا از رژیم بعث حمایت کردند، اما رزمندگان ما با دست خالی و با کمترین تجهیزات در مقابل دشمنان ایستادند و با گذشتن از جان خود از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در حوزه فناوری، صنایع دفاعی و تجهیزات جزو کشور‌های برتر دنیا است، افزود: امروز قدرت‌های بزرگ دنیا و اسرائیل کودک کش توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد که به زودی این رژیم نسل‌کش از صحنه روزگار محو خواهد شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در بخشی از سخنانش به نهم مهرماه، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین و قتل عام آنها توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ۷۵ سال است که رژیم صهیونیستی کودکان و نوجوانان فلسطینی را قتل عام می‌کند و کسی در دنیا اعتراضی نمی‌کند، اما جمهوری اسلامی ایران، همیشه حامی مظلومان دنیا است و در مقابل ظلم می‌ایستد و از حق آنها دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز ایران در منطقه و دنیا جز قدرت‌ها است و در بعضی از مسائل دفاعی نیز جز کشورهای اول و دوم دنیا هستیم، اضافه کرد: روزی خواهد رسید اسرائیل، این غده سرطانی از روی زمین محو خواهد شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با اشاره به هفته وحدت، گفت: ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام و امام جعفرصادق(ع) است، اخلاق، برجسته‌ترین ویژگی پیامبر(ص) است، ایشان فرموده‌اند که من مبعوث شدم تا اخلاق را به قله و کمال برسانم و به بشر عرضه کنم.

وی با تأکید بر اینکه باید در این راستا ویژگی برجسته ما اخلاق باشد، اخلاق اسلامی در خانواده و جامعه را بسیار مهم دانست و افزود:  امام جعفرصادق(ع) نیز بر لزوم رعایت اخلاق و توجه به خانواده تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام شمسی‌فر همچنین به روز نیروی انتظامی و روز آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: خدمات نیرو‌های جان بر کف انتظامی و نیرو‌های خدوم آتش‌نشانی بر کسی پوشیده نیست و این زحمت‌کشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راه امنیت کشورمان شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کردند.

گفتنی است، به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت لشکر ۸۴ پیاده لرستان و اداره کل اقتصاد و دارایی از خانواده‌های شهیدان حجت‌الله خسروی، والی سلیمانی، حجت‌الله غلامی‌چگنی، علی‌کرم دالوند و فریدون سیفی تجلیل شد.

در حاشیه نماز جمعه امروز خرم‌آباد برخی سازمان‌ها و ادارات استان از جمله آتش‌نشانی، صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستائیان و عشایر، پایگاه مقاومت بسیج کارمندان نجف اشرف، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پایگاه سیار مرکز بهداشت خرم‌آباد در قالب طرح شمیم خدمت به نمازگزاران خدمت‌رسانی کردند.

انتهای پیام
captcha