وحدت و صمیمیت را در میان همه انسان‌ها باید تبلیغ کنیم
کد خبر: 4172452
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

وحدت و صمیمیت را در میان همه انسان‌ها باید تبلیغ کنیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: در دین ما، توهین و تمسخر و اهانت به هر فردی از افراد جامعه انسانی منع شده، لذا ما باید تلاش کنیم در میان همه انسان‌ها وحدت و صمیمیت را تبلیغ کنیم.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با اشاره به اینکه در دین اسلام، توهین و تمسخر و اهانت به هر فردی از افراد جامعه انسانی منع شده، بر اهمیت تبلیغ وحدت و صمیمیت در میان همه انسان‌ها تأکیدکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: بر اساس آیات و روایاتی که از معصومین (ع) در اختیار ما است، خدای تبارک و تعالی در دین مقدس اسلام، جایگاه انسان و کرامت انسانی را مورد تاکید قرار داده است.

وی با اشاره به این که بر اساس تعالیم دین مقدس اسلام، همه انسان‌ها از این کرامت و شرافت برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در دین ما، توهین و تمسخر و اهانت به هر فردی از افراد جامعه انسانی منع شده، لذا ما باید تلاش کنیم در میان همه انسان‌ها وحدت و صمیمیت را تبلیغ کنیم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین قریشی بیان کرد: احترام به حقوق همه انسان‌ها باید مد نظر ما باشد مخصوصاً در حوزه اسلام ما باید تلاش کنیم که احترام و عزت همه مسلمین را مد نظر قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره این که حکم شرعی مسخره کردن و توهین به غیر مسلمانان چگونه است، سوال شده و ایشان فرموده‌اند چنین کاری شایسته نیست و اخلاق اسلامی اقتضا می‌کند نسبت به غیر مسلمانانی که همزیستی مسالمت‌آمیز با مسلمانان دارند، برخورد مناسبی صورت بگیرد؛ یعنی ما حق نداریم حتی با غیرمسلمان هم با توهین و اهانت صحبت کنیم، در ارتباط با اهل کتاب هم چنین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم به صراحت فرموده است که به غیرمسلمانان هم می‌توانید خوبی کنید، گفت: احسان و نیکی حتی بر غیر مسلمانی که با مسلمانان دشمن نیست، دستور دین مقدس اسلام است؛ به صورتی که خداوند حتی توهین به مقدسات بت‌پرستان را نهی کرده است.

وی افزود: هنگامی‌که در دین مقدس اسلام، توهین به مقدسات غیر مسلمانان جایز نیست، توهین به مقدسات هم‌کیشان و هم دین‌های ما و آنهایی که با ما در دین یکی هستند و لو مذاهب مختلف دارند، به تحقیق اولی ممنوع و حرام شرعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: امیدواریم که خدای تبارک و تعالی به همه امت اسلامی عنایت بفرماید تا در سایه تعلیمات عظیم قرآن کریم و دین مقدس اسلام با صمیمیت و الفت و مهربانی زندگی کنند و رفتار ما نسبت به همدیگر الگو و سرمشقی برای غیر مسلمانان باشد.

 

انتهای پیام
captcha