تاریخ حیات پیامبر(ص) نیازمند واکاوی است
کد خبر: 4172459
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

تاریخ حیات پیامبر(ص) نیازمند واکاوی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تاریخ حیات حضرت محمد مصطفی پیامبر اکرم(ص) نیازمند تبیین و واکاوی است.

حجت‌‌الاسلام عسگر دیرباز نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌‌الاسلام عسگر دیرباز نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، امروز 9 مهر در جشن میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) که در اشنویه برگزار شد، گفت: باید تاریخ وقایع و رویدادهای زمان حیات پیامبر اکرم(ص) را به درستی واکاوی کرده و از آن درس بگیریم.

وی با بیان اینکه، نباید به برگزاری مراسم در ایام رحلت، شهادت و ولادت اولیای الهی اکتفا کرده و در سایر ایام سال آنها را به فراموشی بسپاریم، گفت: زندگی ائمه‌معصوم(ع) و اولیاءالله سراسر درس زندگی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌توان از آنها الهام گرفته و در میدان عمل آن را به کار ببندیم و از این رهگذر سعادت دنیوی و اخروی را برای خودمان به ارمغان آوریم.

حجت‌الاسلام دیرباز اضافه کرد: وقتی که مردم  در مراسم‌های مرتبط با انبیاء و ائمه‌اطهار(ع) شرکت می‌کنند و دور هم جمع می‌شوند، در واقع ارتباط‌شان را با خداوند متعال و اولیاء الهی تقویت می‌کنند، این نماز و عبادت و مراسم‌های معنوی ما را از گناه‌ها دور نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه با مطالعه تاریخ حیات پیامبراکرم(ص) و خاندان ایشان است که خیلی از مسائل را می‌توانیم از آنها فرا بگیریم، گفت: بنابراین لازم است یک شناخت عمیق و گسترده نسبت به سیره و سبک زندگی‌شان کسب کنیم و این معرفت و شناخت را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب حفظ وحدت کلمه است، میلاد حضرت محمد(ص) یک فرصت مغتنمی برای گام برداشتن در این سمت و سو است، پس نباید از آن غفلت کنیم.

انتهای پیام
captcha