دومین گردهمایی فصلی ستاد اقامه نماز مازندران برگزار شد + عکس
کد خبر: 4172490
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

دومین گردهمایی فصلی ستاد اقامه نماز مازندران برگزار شد + عکس

دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطان دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران، نهم مهرماه به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز مازندران، دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطان دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران، به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران و با حضور آیت‌الله سیدصادق پیشنمازی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیران دستگاه‌های اجرایی استان، روز گذشته، نهم مهرماه در ساری برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و خیر مقدم‌گویی، فرج‌الله فتح‌الله‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران، کارشناسان ستاد اقامه نماز مازندران به بیان نقاط قوت و ضعف دبیران دستگاه‌های اجرایی پرداختند. 

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر ستاد اقامه نماز مازندران، با تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص)، میلاد با سعادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و فرارسیدن هفته وحدت، گفت: اقامه نماز در نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود و نسبت به تولید محتوای مجازی امر تبلیغ نماز و مسابقه کتاب‌خوانی و تشکیل دوره‌های آموزشی احکام و اسرار نماز و پاسخ به شبهات اقدام عملی انجام پذیرد.

وی با اشاره به شرح وظایف دبیران دستگاه‌ها اجرایی در استان، افزود: حفظ جایگاه اقامه نماز، تشکیل شورای اقامه نماز، جانمایی نمازخانه دستگاه‌ها در جایگاهی مناسب همراه با تجهیزات لازم، پاسخ به مکاتبات و اقدام دستورالعمل‌ها، تبلیغات چهره به چهره امر نماز، رعایت ۲۰ دقیقه وقت فریضه الهی، عدم تقارن نشست‌ها با زمان نماز و حضور مدیران در نماز، توجه به طرح خدمات سفر، طرح سلامت معنوی و تبلیغات محیطی امر نماز، از جمله مواردی هست که باید به آن توجه کامل شود.

ابراهیمی با تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و جشنواره «فجر تا فجر»، تصریح کرد: فراخوان دومین جشنواره سراسری ادبی و هنری نماز با عنوان «فجر تا فجر» از ۲۱ مرداد لغایت ۲۱ آذر سال ۱۴۰۲ است، برای شرکت در این جشنواره به آدرس noor.namaz.ir مراجعه شود.

امید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران نیز در این نشست با تأکید بر توجه ویژه به نماز در دستگاه‌های اجرایی، گفت:  اهمیت بخشی به نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تلاش کنیم فعالیت‌هایمان در جهت ترویج اقامه نماز در جامعه عملی شود تا نتیجه نهایی آن کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

آیت‌الله سیدصادق پیشنمازی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، نیز در این گردهمایی با تأکید بر پرهیز از اجبار افراد برای حضور در نماز، گفت: اگر زمینه فراهم شود، خود به خود آن چیزی را که در نظر داریم رقم خواهد خورد، امیدواریم  که بتوانیم به این موضوع‌ها  توجه بیشتر ی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اگرچه فعالیت‌های بسیایر در این باره صورت پذیرفته است و وضعیت مناسبی را در پیش رو داریم اما برای رسیدن به جایگاه بالاتر باید به موضوع نماز جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران دومین گردهمایی فصلی دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان مازندران
انتهای پیام
captcha