اصیل‌ترین میدان عمل در اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت است
کد خبر: 4175189
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز:

اصیل‌ترین میدان عمل در اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت است

سیداحمد زرهانی گفت: اصیل‌ترین میدان عمل در اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت است، لذا اقامه نماز در مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان و دبیرستان در سطح آموزشی و دانش‌افزایی باید مورد بازنگری اساسی قرار بگیرد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نمازبه گزارش ایکنا از همدان، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، امروز، 22 مهرماه در دومین جلسه شورای ستاد اقامه نماز در استان همدان با اشاره به اینکه همدان از استان‌‌های موفق در ستاد اقامه نماز است، اظهار کرد: مسئولان این استان از اقامه نماز در سطح استان حمایت می‌کنند؛ اگر نقد و یا نظراتی داده می‌شود ناظر بر ضعف و کاستی نیست بلکه به دنبال این هستیم که استان در شرایط عالی در جهت پیشبرد اهداف این ستاد باشد.

وی افزود: این ستاد که کار خود را از سال 1369 شروع کرد در همان ابتدا هدف و اولویت آن در مدارس بود، قدم‌هایی که برداشته شد همه با هدایت و نظارت مستقیم مقام معظم رهبری است که 29 پیام دارند که یک دایرةالمعارف برای نظام اجرایی و اداری کشور است، اگر به آن عمل می‌کردیم امروز وضع اقامه نماز در کشور بهتر از این بود.

زرهانی با اشاره به اینکه اصیل‌ترین میدان عمل در اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت است، تأکید کرد: در آموزش و پرورش پیش‌دبستانی، دبستان و دبیرستان اقامه نماز در سطح آموزش و دانش‌افزایی باید مورد بازنگری اساسی قرار بگیرد. شعر، سرود و آموزش‌های نماز به‌ویژه در پیش‌دبستانی بسیار مهم است، بنابراین هفت سال اول و دوم در زندگی فرزندانمان دوران مهمی است که می‌توان این آموزه‌های مربوط به نماز را خوب اجرا کرده و به آنها تعلیم دهیم.
  
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز تصریح کرد: در برنامه بلندمدت توجه به آموزش و پرورش در سطح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار مهم است، بنابراین باید بررسی شود که معلمان ما چگونه می‌اندیشند و در دانشگاه فرهنگیان که سرچشمه است رویکرد آموزش فلسفه نماز چه شکلی دارد؛ خانواده ما چگونه می‌اندیشد، نیم‌رخ فرهنگی پدران و مادران چگونه است، در مدارس انجمن اولیا و مربیان چه برنامه‌های را دنبال می‌کنند و پیوند مدرسه و خانه به مسجد چه وضعی دارد.

وی با بیان اینکه برپایی نماز در ادارات، نماز در بازار و نماز در کارخانه‌ها بسیار مهم است، ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن از همه امکانات برای محو اندیشه دینی استفاده می‌کند، بنابراین متقابلاً ما نیز باید طرح و برنامه داشته باشیم. یکی از اقداماتی که در این استان اجرا شده‌ است فعالیت 125 عالم دینی از اول مهرماه در مدارس است. زمانی که دشمن برای تخریب فکر نسل نو تلاش می‌کند باید امکان مواجهه عالم دینی با نوجوان را در محیط تعلیم و تربیت فراهم کنیم تا این رویارویی شبهه‌هایی را که دشمن در حوزه‌های نماز در جامعه ایجاد می‌کند از بین ببرد.

زرهانی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته از دانش‌آموزان کاهل نماز بیان کرد: 90 درصد از این افراد پاسخ دادند که ما فلسفه نماز را نمی‌دانیم، بنابراین ما باید طرح و برنامه داشته باشیم، این ستاد با مدارس، دانشگاه و حوزه علمیه ارتباط داشته باشد؛ به همت حجت‌الاسلام والمسمین قرائتی 400 جلد کتاب در حوزه نماز تألیف شده است. هفت دوره آموزشی برای خانواده‌ها و مربیان طراحی شده که این مرکز آمادگی دارد هرکجا اساتید معلمان و والدین نیاز به آموزش دارند این دوره‌ها را در اختیار آنان قرار دهد.

انتهای پیام
captcha