رشد اشتغالزایی و جهش تولید با حمایت از تولیدکنندگان
کد خبر: 4175743
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

رشد اشتغالزایی و جهش تولید با حمایت از تولیدکنندگان

تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان کلان نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و مناطقی که در آنجا فعالیت می‌کنند، به خصوص در مباحث اشتغالزایی دارند. هرچه تقویت از تولیدکنندگان صورت گیرد، به همان میزان هم شاهد رشد اشتغالزایی و رونق و جهش اقتصادی خواهیم بود.

افتتاح یکی از خطهای کارخانه مینو، شیرازبیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب با توجه به نیاز کشور، شعارهای سال را مرتبط با مباحث اقتصادی انتخاب می‌کنند و به خصوص طی سال‌های اخیر بر ضرورت توجه و حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل در رونق تولید در سطح کشورمان تأکید دارند.

این مسئله اهمیت توجه به تولیدکنندگان خرد و کلان را در سطح کشور نشان می‌دهد. تولیدکنندگان چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، باید مورد حمایت دولتمردان قرار گیرند و تلاش برای رفع مشکلات آنان در سطح گسترده انجام شود.

تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان کلان و آن هم قدیمی نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و مناطقی که در آنجا فعالیت می‌کنند، به خصوص در مباحث اشتغالزایی دارند. هرچه تقویت از تولیدکنندگان صورت گیرد، به همان میزان هم شاهد رشد اشتغالزایی و رونق و جهش اقتصادی خواهیم بود.

گروه صنعتی مینو، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدی در سطح کشورمان است که در حال حاضر به صورت هلدینگ و زیر نظر شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان اداره می‌شود. این گروه با شش دهه فعالیت تولیدی، نامی شناخته شده در صنعت صنایع غذایی ایران و برندی نام آشنا در بین مصرف کنندگان کشورهای مختلف است و یکی از پررونق‌ترین صنایع شیرینی و شکلات کشور است. در سال 1373 با تلاش‌های مستمر سید آزادگان مرحوم حاج آقا ابوترابی، طی تفاهم‌نامه‌ای مجموعه مینو (تولیدکننده مواد غذایی، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی) به شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان واگذار شد که منجر به احیای مجدد گروه صنعتی مینو و رشد آن در صنعت غذایی کشور شد. تا جایی که پس از حدود یک دهه از واگذاری گروه مینو به آزادگان سرافراز کشورمان گروه مینو با تولید بیش از ۴۰۰ تن محصول در روز لیدر و پیشرو در صنعت شیرینی و شکلات کشور است.

این شرکت همواره تلاش می‌کند تا با گسترش فعالیت‌های خود در نقاط مختلف کشورمان هم در عرصه تولید نقش‌آفرین باشد هم بتواند در مناطق مختلف، نسبت به ایجاد اشتغال به خصوص برای جوانان اهتمام ورزد. در همین راستا مراسم کلنگ‌زنی خط بیسکوئیت، افتتاح خط اسنک ریچی و معرفی 20 قلم کالای جدید شرکت مینو فارس با حضور مدیرعامل گروه صنعتی مینو، اعضا هیئت مدیره صنایع غذایی مینو فارس، مدیرعامل و کارکنان این شرکت در شهرک صنعتی شیراز برگزار شد.

فرهنگ اصلاحی، رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی مینو فارس به خبرنگار ایکنا گفت گفت: مجموعه مینو فارس در خط مقدم آن کارگران تولید، پرسنل، واحد کنترل کیفیت، بخش اداری هستند که در سراسر هلدینگ مینو در راستای خودکفایی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه تلاشگران مینو در راستای خودکفایی عزت مجموعه را حفظ کردند، بیان کرد: تولید، فروش و بازگشت سرمایه به مجموعه از مشوق‌های بزرگ است و امید است حمایت‌ها از این اقدامات بیشتر از قبل باشد.

اصلاحی با تأکید بر اینکه قصد داریم این پروژه توسعه‌ای مینو فارس مشمول زمان نشود، بیان کرد: تلاش داریم که این پروژه جز پروژه‌های کشور باشد که سر موعد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تصریح اینکه برای این هدف نیاز به حمایت بیشتر است و بازگشت سرمایه با فروش محصولات هستیم، به موضوع  توسعه فروش و کسب بازارهای جدید در حوزه محصولات  شرکت مینو فارس تأکید کرد.

علیرضا عباسیانفر، مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان نیز به خبرنگار ایکنا گفت: مدیریت خوب در هر مجموعه‌ای امتیاز ارزشمندی محسوب می‌شود. مدیر باید با مجموعه‌های مختلف ارتباط قوی داشته باشد و با ایجاد همدلی در مجموعه کاری  بتواند به اهداف نزدیک شود و هدف ریاست صرف نباشد.

محمدفرید خان صنمی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس نیز به ایکنا گفت: پروژه خط بیسکوئیت به عنوان یکی از بزرگترین پروژه خط تولید بیسکوئیت استان است که امید است ساختمان و سوله این خط تا پایان سال آینده تکمیل و اقدامات اولیه جهت راه‌اندازی خط انجام شود.

وی با اشاره به افتتاح خط اسنک ریچی بیان کرد: این خط جدید با به‌کارگیری از جدیدترین برند روز دنیا است که در سه طعم باربیکو، فلفلی و پنیری برای اولین بار در گروه صنعتی مینو تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس با اشاره به رونمایی از 20 قلم کالای جدید در حوزه اسنک، مشتقات خرما، توت، انجیر و انگور و انواع سس‌ها، سرکه و نوشیدنی‌ها نیز گفت: سعی شده است در مینو فارس محصولات جدید همانند گذشته با کیفیت و بسته‌بندی مطلوب در سطح بازار عرضه شود و امید است تا ماه آینده با توزیع و عرضه گسترده‌ای از محصولات جدید در بازار همراه باشد.

انتهای پیام
captcha