رسیدن به گفتمان مشترک مهم‌ترین هدف ارتباط بین خانه و مدرسه است
کد خبر: 4175932
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

رسیدن به گفتمان مشترک مهم‌ترین هدف ارتباط بین خانه و مدرسه است

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان گفت: رسیدن به یک گفتمان مشترک بین خانه و مدرسه برای تربیت مهم‌ترین سرمایه خانه، مدرسه و در نهایت جامعه است.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در آیین متمرکز هفته پیوند اولیا و مربیان که امروز، 25 مهر به میزبانی دبیرستان شاهد شهیده احدی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این آیین رسیدن به یک گفتمان مشترک بین خانه و مدرسه برای تربیت به عنوان مهم‌ترین سرمایه خانه، مدرسه و نهایت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت فرزندان در مسیر صالح شدن آن‌ها یک پروسه سخت و پیچیده است و بدون این پیوند مستمر قطعاً امکان‌پذیر نخواهد بود، بیان کرد: خانه و مدرسه مانند دو بال هستند برای رساندن فرزندان به سر منزل مقصود، لذا همراهی این دو لازم و نبود آن موجب خسران خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه داشتن ارتباط بین خانه و مدرسه بدون حفظ اصولی غیر قابل تحقق است، بیاین کرد: انسجام و وحدت رویه بین اعضای خانواده و مدرسه، داشتن اعتقاد به ارتباط بین خانه و مدرسه، آگاهی کامل از امور مرتبط با فرزندان و دانش آموزان، حفظ حرمت هر دو ساختار، استمرار ارتباط بین خانه و مدرسه و عدم محدود کردن به یک هفته خاص، سازگاری و انتقاد پذیری، خوب شنیدن و خوب گفتن، زمینه‌یابی در ارتباط و نهایتا ارزشیابی اقدامات از جمله اصول مهم در ارتباط بین خانه و مدرسه است.

وی در پایان یادآور شد: خانواده باید در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقش کاملاً محسوس و قدرتمند در جهت مثبت داشته باشد؛ و با سایر موارد فرعی همچون رسانه‌ها که می‌تواند بر روی افکار فرزندانشان تأثیر داشته باشد آشنایی داشته باشند تا از بروز آسیب‌های احتمالی با همکاری مدرسه جلوگیری به عمل آورند.

انتهای پیام
captcha