آنچه نماز را در اولویت برنامه‌های مدارس قرار می‌دهد
کد خبر: 4176112
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

آنچه نماز را در اولویت برنامه‌های مدارس قرار می‌دهد

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: علاوه بر اقداماتی که در حوزه نماز انجام می‌شود، از رسانه‌ها انتظار می‌رود پوشش رسانه‌ای خوبی را ارائه داده تا نماز یک اولویت در مدارس باقی بماند. 

جت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، در خصوص وضعیت نمازخانه‌های مدارس استان گفت: تعداد ۸۵۰ مدرسه استان نمازخانه کامل از نظر تجهیزاتی و ۲۶۰ مدرسه نمازخانه کلاسی دارند. 

وی با بیان اینکه برخی مدارس روستایی بوده و ظرفیت تجهیز نمازخانه را ندارند، بیان کرد: ۲۱ نمازخانه در حال احداث داریم که نیاز به تکمیل دارد  که امیدواریم در آینده نزدیک تکمیل شود. 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق پیگیری‌ها با اداره‌کل نوسازی مدارس، مصوب شده مدارسی که جدیداً ساخته می‌شوند دارای نمازخانه با ظرفیت خوب باشند تا در مدرسه تازه‌ساز شاهد نبود نمازخانه نباشیم، افزود: در راستای توسعه فرهنگ نماز در مدارس با تلاش‌های حوزه علمیه امامان جماعت با اولویت متوسطه اول و دوم درنظر گرفته شده است‌. 

کمیلی با بیان اینکه تمام مدارس متوسطه اول و دوم در بیرجند دارای امام جماعت هستند و تأمین امام جماعت مدارس ابتدایی نیز در دستورکار است، تصریح کرد: مدارسی که امام جماعت ندارند با پیگیری‌های اتفاق افتاده نماز توسط فرهنگیان اقامه می‌شود. 

وی بیان کرد: مرحله دوم نظارت بر اقامه نماز مدارس است که با همکاری مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در هفته در دو مدرسه غیرانتفاعی و هیئت امنایی بیرجند حضور یافته و پس از اقامه نماز، نشست اندیشه‌ورز نماز برگزار  شده و چالش‌ها و نیازها با نشست دانش‌آموزی رفع می‌شود. 

کمیلی با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش باید در شیوه‌های جذب فرزندان به نماز قدم‌های مختلفی برداریم، ادامه داد: برای والدین برنامه‌هایی برای شیوه‌های جذب فرزندان به نماز در مدارس برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: به‌منظور ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مدارس دوره‌های آموزشی برای معلمان پایه سوم ابتدایی و معلمان پایه هشتم پسران برگزار می‌شود و علاوه بر آن دوره آموزشی برای مدیران مدارس، مربیان، معاونان پرورشی و معلمان پایه سوم دختران اجرایی می‌شود. 

کمیلی با بیان اینکه با هماهنگی با مدیران مدارس شهرستان‌ها همکاری خوبی برای اقامه نماز در مدارس اتفاق افتاده و در طول هفته از مدارس دولتی نیز بازدید داریم، اظهار کرد: یکی از کمبودهایی که در بحث نماز مدارس احساس می‌کنیم ظرفیت نمازخانه‌هاست، به‌طور نمونه مدرسه‌ای که ۵۰۰ دانش‌آموز دارد باید یک نمازخانه به همان ظرفیت داشته باشد. 

وی با بیان اینکه از طرفی خانواده‌ها کمتر به بحث نماز می‌پردازند که لازم است همکاری لازم با آموزش و پرورش داشته باشند، ادامه داد: خانواده‌ها نیز به این موضوع توجه کنند که در مدرسه‌ای که فرزندشان درس می‌خواند، نمازخانه مطلوب داشته باشد. 

کمیلی با بیان اینکه لازم است با همکاری مدیران ظرفیت نمازخانه‌ها را مورد مطالعه قرار داده و کمبودها را رفع کنیم، افزود: موضوع نماز اختصاص به یک نهاد ندارد و تمام ارگان‌ها مسئولیت دارند در حوزه تبلیغ و ترویج نماز پیش‌قدم باشند. به‌طور نمونه مدیران هر هفته یک مدرسه را برگزینند تا نماز را با دانش‌آموزان اقامه کنند. به این ترتیب دانش‌آموزان نیز از اینکه به‌واسطه نماز به آنان شخصیت داده شده، جذب می‌شوند. 

وی با تأکید بر جدیت ورود رسانه‌ای یادآور شد: از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود پوشش رسانه‌ای خوبی را ارائه داده تا نماز یک اولویت در مدارس باقی بماند.

انتهای پیام
captcha