مهار تورم و رشد تولید با توانمندی‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود
کد خبر: 4176218
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

مهار تورم و رشد تولید با توانمندی‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان رشد تولید و مهار تورم، گفت: رشد تولید و مهار تورم با علم و تکنولوژی و توانمندی‌های دانش بنیان محقق می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، ۲۶ مهر در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان رشد تولید و مهار تورم، گفت: رشد تولید و مهار تورم با علم و تکنولوژی و توانمندی‌های دانش بنیان امکانپذیر خواهد بود.

وی افزود: جهاددانشگاهی در تمام حوزه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، تکنولوژی و اشتغال و فناوری ورود کرده است و در تمام عرصه‌ها ورود موفقی داشته است.

رئیس جهادانشگاهی کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی کردستان نیز در این زمینه حضور فعال در عرصه‌های مختلف داشته است و توانسته توانمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف ارتقاء دهد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی کردستان ادامه داد: جهاد دانشگاهی کردستان با برپایی این نمایشگاه توانمندی‌های جوانان جهادگر کردستانی را به منصه ظهور رسانده است و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را بین جوانان و نوجوانان استان تقویت رسانده است.

اسدی با اشاره به بازدید دانشگاه‌ها و مدارس استان از این نمایشگاه اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در این نمایشگاه یک ایجاد انگیزه و رغبت و امید به آینده بین دانشجویان و دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد چراکه این توانمندی‌ها ناشناخته مانده است و این نمایشگاه‌ها بهترین فرصت برای معرفی این ظرفیت‌هاست.

وی در ادامه با تأکید بر ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: حضور نیروهای جوان و تحصیلکرده از مزایای شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با تأکید بر پیوند بین صنعت و دانشگاه افزود: جهاددانشگاهی در این زمینه ورود خوبی داشته است و با راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان سعی کرده ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کند.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی کردستان ۱۷ غرفه فعال بوده که ۱۵ غرفه آن شرکت‌هایی با توانمندی‌های دانش‌بنیان بوده است.

اسدی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های فناوری در این نمایشگاه گفت: وجود این ظرفیت‌ها بین جوانان استان جای امیدواری دارد لذا روی این توانمندی‌‌ها باید بیشتر کار شود.

وی در پایان یادآور شد: وجود نمایشگاه‌های دستاوردهای فناورانه زمینه‌ساز معرفی و شناسایی توانمندی‌های جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha