رضایتمندی ۱۰۰ درصدی زوار حسینی از خدمات ارائه شده در کردستان
کد خبر: 4176551
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳

رضایتمندی ۱۰۰ درصدی زوار حسینی از خدمات ارائه شده در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، از رضایتمندی ۱۰۰ درصدی زائران اربعین حسینی در استان و پایانه مرزی باشماق مریوان خبر داد.

نشست شورای اداری

به‌ گزارش ایکنا به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان امروز، ۲۷ مهر در نشست شورای اداری که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: خوشبختانه استان کردستان طی دوسال اخیر توانسته است اقدامات بسیار مهمی را با همت استاندار کردستان و همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم جهادی است، افزود: خوشبختانه و به یمن و برکت دولت سیزدهم توانسته‌ایم در جذب اعتبارات ملی و استانی جهشی سه برابری داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد فرصت سرمایه‌گذاری در قالب ۲۲ بسته در حوزه گردشگری با همکاری ادارت مربوطه آماده داریم.

وی ادامه داد: ۱۵ طرح گردشگری طی دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است و سه طرح دیگر نیز با اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰ نفر در کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهرزاد با بیان اینکه این استان برای دومین سال پیاپی افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی را در مرز باشماق مریوان داشت، گفت: خوشبختانه پس از ارزیابی‌های انجام شده، شاهد رضایتمندی ۱۰۰ درصدی زوار حسینی از خدمات ارائه شده مسئولان، نهادها و به‌ویژه مردم مهمان‌نواز کردستان در مرز باشماق مریوان بودیم.

وی ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در شش ماه گذشته سال، افزود: راه‌اندازی موزه‌شهر سقز، انجام پروژه‌های اثربخش بناهای تاریخی به‌ویژه عمارت مشیردیوان، افزایش اعتبارات استانی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افتتاح موزه فرش بیجار، ثبت میراث‌ناملموس طبیعی و تعیین حرایم و تعیین مدیر پایگاه‌های کرفتو و زیویه و منطقه جهانی هورامان و جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات اداره‌کل از جمله اقدامات این مجموعه بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان کسب رتبه برتر استان کردستان در برگزاری رویدادهای گردشگری، کسب رتبه برتر معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز  و کسب رتبه برتر روابط‌عمومی این مجموعه در ارزیابی عملکرد نوروز ۱۴۰۲، تحقق ۷۸ درصد اعتبارات سال‌جاری و پرداخت ۱۴۷ میلیاردتومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ را از دیگر اقدامات و افتخارات کسب شده در ۶ ماه اول امسال ذکر کرد

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ پروژه در حال مرمت داریم، گفت: برگزاری اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور، برگزاری جشنواره‌های توت‌فرنگی و گلاب‌گیری، جشنواره غذاهای سنتی و برگزاری جشنواره بزرگ اقوام ایرانی نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور سوغات و هدایا و...از دیگر برنامه‌های انجام شده این اداره‌کل بود.

مهرزاد اظهار کرد: همچنین اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه صنایع‌دستی آرمرده بانه و بیساران به عنوان مطالبات مردم این منطقه انجام شده است و بیش از ۹۰ درصد از واحدهای اقامتی استان نیز موفق به دریافت گواهی استاندارد (گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری) شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: امید است همواره بتوانیم با تعامل و همکاری میان ادارت مربوطه و کارکنان تلاشگر این مجموعه، در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه اقدامات مهمی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha