اربعین؛ اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید
کد خبر: 4176558
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

اربعین؛ اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید

استاندار کردستان تکمیل برخی از پروژه های نیمه‌تمام و  بازتاب سفره وحدت را از برکات اربعین در کردستان دانست گفت: اربعین در دنیا منجر به ایجاد یک جریان بزرگ‌ و راهبردی شده و اضمحلال رژیم منحوس صهیونیسم را سرعت بخشیده است.

همایش تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اربعین

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۲۷ مهر در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اربعین که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) در استانداری برگزار شد، از اهتمام فرماندار و امام جمعه شهرستان مریوان، شورای تأمین، مواکب مردمی، فعالان و همه کسانی که در میزبانی از زوار اربعین جهادی پای کار بودند قدردانی کرد و بر استمرار این وحدت و صمیمیت تأکید کرد.

وی افزود: میزبانی از زائران اربعین حسینی (ع) و افتخاری که نصیب ماشد در این استان، فرصت ارزشمند و ذی قیمتی در ابعاد فرهنگی، معنوی، مادی و توسعه‌ای برای کردستان مهیا ساخت.

استاندار کردستان با اشاره به برکات اربعین و پیوند برادری و همدلی که در این مراسم معنوی حاصل شد، بیان کرد: استمرار و استحکام این انسجام و برادری موجب رضایت خداوند متعال و پیامبر اعظم(ص) و موجب یاس، دلسردی و ناامیدی دشمنان امت اسلامی به ویژه صهیونیست‌های جنایتکار خواهد شد.

وی قدرشناسی از این فرصت و خدمت در این مسیر را راهبردی اعلام کرد و ادامه داد: به عنوان خدمتگزار این استان با شرکت در بیش از ۲۰ جلسه ستاد اربعین در تهران تمام تلاشم بر این بود که به این میزبانی برای استان‌حفظ شود  و استقبال و میزبانی از زوار در مرز باشماق به نحو احسن برگزار شود.

زارعی‌کوشا تردد زوار از مرز باشماق را بسیار مهم ارزیابی ذکر کرد و افزود: تردد از این مرز از لحاظ راهبردی و اهداف متعالی تقریبی نظام جمهوری اسلامی و  وحدت اسلامی بسیار مهم است.

وی با اشاره به توسعه استان در حوزه زیرساخت‌ها اظهار کرد: تمرکز ما در زیر ساختواربعین بر رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی استان متمرکز بود و در این زمینه، نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.

استاندار کردستان با ابراز خرسندی از روند کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ‌و میرهای ناشی از تصادف در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته در مقایسه با سایر استان‌های کشور گفت: شیب رشد تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در کردستان نسبت به میانگین کشوری روند نزولی و رو به پایین را طی کرده است.

وی ارتقای جایگاه استان از ۲۷ کشوری  در زمینه تصادفات جاده‌ای به رتبه دوم کشوری به لحاظ مقایسه‌ای با دیگر استان‌ها را امیدوارکننده اعلام کرد.

استاندار کردستان، ایمن‌تر کردن جاده‌های کردستان را از برنامه‌های راهبردی دولت در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در جایگاه ۲۷ کشوری، شش ماهه اول امسال به رتبه دوم ارتقا یافته و این مهم نیز  از کمترین برکات حرکت اربعین است.

وی تکمیل برخی از پروژه های نیمه‌تمام و  بازتاب سفره وحدت، را از دیگر برکات اربعین دانست و یادآور شد: اربعین در دنیا منجر به ایجاد یک جریان بزرگ و راهبردی شده و اضمحلال رژیم منحوس صهیونیسم را سرعت بخشیده است.

انتهای پیام
captcha