به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان امروز، 30 مهر در بازدید از کارگاههای کار و فناوری و کار دانش خاص متوسطه حرفهای دخترانه گلها در سنندج گفت: آموزش مهارتهای فردی، فنی و حرفهای و همچنین توسعه رشتهای در زمینه آموزشهای هنرستانی در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد.
وی افزود:گسترش و توسعه آموزشهای مهارتی و حرفهای، تجهیز کارگاههای هنرستانی در زمینه آموزشهای مهارتی، برپایی نمایشگاه دست ساختههای دانشآموزان هنرستانی و تمهید شرکت دانشآموزان در جشنوارههای علمی - مهارتی موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: با اجرای دورههای آموزشی، ارتقای مهارتهای فنی و شایستگیهای شغلی، آموزش کارآفرینی، مهارتهای فنی وکسب وکارمی توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار در آینده فراهم کرد.
وی به نقش مهارتآموزی در بروز خلاقیتهای دانشآموزان اشاره و تأکید کرد: توجه به خواسته ها و نیازها، کیفی سازی و انتقال آموزشها به زندگی اجتماعی دانش آموزان، برقراری ارتباطات مؤثر به منظور کسب مهارتهای فکری، جسمی، روانی و اجتماعی در پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیر گذار خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه توجه به حرفهآموزی در نظام آموزشوپرورش میتواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، گفت: آموزشوپرورش استثنایی تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارتهای حرفهای به دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، افزود: گسترش فرهنگ کارآفرینی و مهارتآموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه باعث میشود به درک عمیق تری از آموختههای خود دست یابند و برای ساختن آیندهای بهتر در جامعه آماده شوند.
رئیسآموزشوپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش مهارتآموزی است، اظهار کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد و توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.
وی افزود: با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانشآموزان با نیازهای ویژه، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار برای آنان ایجاد میشود.
محمدی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش مهارت آموزی است، یادآور شد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونهای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.
انتهای پیام