۳ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد نیمروز فعالیت می‌کنند
کد خبر: 4177477
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

۳ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد نیمروز فعالیت می‌کنند

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز گفت: در شهرستان نیمروز سیستان، حدود ۳ هزار نفر در قالب 65 کانون فرهنگی مساجد فعالیت می‌کنند.

نماز جماعتمیلاد یزدان‌پناه، سرپرست نمایندگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: نماز از واجبات دین اسلام و جزو تکالیف هر فرد مسلمان محسوب می‌شود که باید به آن عمل کند و در واقع برای تشکر و قدردانی از نعمات الهی، آن‌ را اقامه کند.
 
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش مهمی برعهده دارد و بر این اساس، ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی را از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان نیمروز قرار داده‌ایم، اگرچه، اقامه نماز یک مسئولیت شخصی به حساب می‌آید، اما ارتباط اجتماعی و تأثیرات جامعه در انجام و دیده شدن اقامه نماز از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز افزود: در تلاشیم تا با استفاده از ابزارهای مختلفی همچون؛ کتاب‌، مقالات و رسانه‌ها، در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز، آگاهی‌بخشی و آموزش اسلامی قدم‌های خوبی برداریم.
 
یزدان‌پناه تصریح کرد: در شهرستان نیمروز سیستان، حدود ۳ هزار نفر در قالب 65 کانون فرهنگی مساجد فعالیت می‌کنند که یکی از اهداف این کانون‌ها برای عضوگیری افراد، عضویت در سنین پایین به‌منظور شکل‌گیری شخصیتی افراد و انس با قرآن و نماز در همان سن کودکی است.  
 
وی رده‌های سنی عضو شده در کانون‌های فرهنگی مساجد در شهرستان نیمروز را از 5 تا 50 سال مطرح کرد و گفت: از دیگر اقداماتی که در این کانون‌ها در حال حاضر در دستور کار قرار دارد آماده‌سازی محتوای اسلامی تحت نظارت روحانیون مستقر در مساجد این شهرستان است.
 
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز همچنین از برگزاری مراسم روز جهانی هنر و هنرمند با هدف شناسایی استعدادهای نو پا در روز چهارشنبه، سوم آبان‌ماه، در روستای دهنو پیران از توابع بخش مرکزی شهرستان نیمروز خبر داد.
انتهای پیام
captcha