تلفیق دین و هنر اثر بخشی جدی در بطن جامعه ایجاد می‌کند
کد خبر: 4177605
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

تلفیق دین و هنر اثر بخشی جدی در بطن جامعه ایجاد می‌کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جشنواره‌های فرهنگی و هنری جهاددانشگاهی در حوزه دین و هنر گفت: تلفیق دین و هنر می‌تواند اثربخشی جدی در بطن جامعه ایجاد کند.

افسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیرازافسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه آیین اختتامه جشنواره‌های ملی ادبی «باران» و «شهود قدسی» جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تأثیر چنین جشنواره‌هایی بر ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و اندیشه‌های قرآنی اظهار کرد: این نوع جشنواره‌ها که خوشبختانه در جای جای کشورمان به طور مداوم برگزار می‌شود، قطعا تاثیرگذاری بسیار مطلوبی را در زمینه ایجاد انگیزه بین دانشجویان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تلفیق دین و هنر می‌تواند اثربخشی جدی در بطن جامعه ایجاد کند، افزود: در کشور ما جوانان نخبه زیادی وجود دارند که در قالب گروه‌های دانشجویی می‌توانند در زمینه تلفیق دین و هنر حضور پیدا کنند که ما باید این ظرفیت‌ها را بشناسیم و بهترین استفاده را ببریم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه نهادهای مختلف باید برای معرفی قرآن، اهل بیت(ع) و دین اسلام همکاری مداومی با یکدیگر داشته باشند، گفت: در این زمینه جهاددانشگاهی برنامه‌های خوبی را طرح‌ریزی کرده و لازم است چنین اقداماتی با قوت و همت و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف تداوم یابند.

خواست‌خدایی با تأکید بر اینکه این تلفیق هنر و اعتقاد، نقطه عطفی است که اثرگذاری این موضوع را در سطح جامعه بیشتر خواهد کرد، اظهار کرد: قطعاً با زبان هنر بسیار مؤثرتر و ماناتر می‌توان ارزش‌های اسلامی و انقلابی را به آینده‌سازان این کشور منتقل کرد.

خواست‌خدایی در پایان  با تأکید بر اینکه حوادثی مانند عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) نشان دهنده عجز و ناتوانی دشمنان اسلام و انقلاب است، بیان کرد : مزیت برجسته کشور ما در حال حاضر، برخورداری از جوانان فرهنگی و متخصص انقلابی است که در چهار دهه گذشته توانمندی‌های خود را ثابت کرده‌اند و دشمن هم نشان داده است که هیچگاه تحمل پذیرش این ظرفیت‌های ارزشمند در کشور ما را ندارد.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی ادبی «باران» امروز، دوم آبان‌ماه همزمان با سالروز نخستین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha