جوان چینی در تویسرکان مسلمان شد
کد خبر: 4178660
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

جوان چینی در تویسرکان مسلمان شد

جوان چینی با حضور در دفتر امام جمعه تویسرکان پس از آشنایی با دین اسلام، مذهب تشیع را برگزید و به وحدانیت خدا، پیامبری حضرت محمد(ص) و ولایت امیرالمؤمنین(ع) شهادت داد.

مسلمان شدن جوان چینی در دفتر امام جمعه تویسرکانحجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه یک جوان چینی پس از آشنایی با دین اسلام، مذهب تشیع را برگزید و به وحدانیت خدا، پیامبری حضرت محمد(ص) و ولایت امیرالمؤمنین(ع) شهادت داد، گفت: یکی از شهروندان تویسرکانی که در حال آموختن زبان چینی است در فضای مجازی با یک جوان چینی آشنا می‌شود و متوجه می‌شود که او به‌عنوان مترجم در کارخانه‌ای در یکی از شهرهای ایران مشغول به کار است، پس از ملاقات و دوستی جوان چینی که اکنون نامش علیرضا است به خواهر دوستش علاقه‌مند شده و تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

وی ادامه داد: معاون اتباع خارجه استانداری همدان به او گفته بود برای ازدواج باید به دفتر امام جمعه تویسرکان مراجعه کند، پس از تماس استانداری، علیرضا به دفتر ما آمد و پس از صحبت‌های ما، او به مذهب تشیع دوازده امامی و وحدانیت الهی، نبوت رسول اکرم(ص) و ولایت ائمه اطهار(ع9 شهادت داد.

حسینی مجد گفت: این فرد چینی امام رضا(ع) را می‌شناخت و با آوردن نام امام رضا(ع) گفت رضا(ع) را می‌گویی؟ من یک بار به مشهد سفر کرده‌ام و حرم ایشان هم رفته‌ام. بعد از اقرار شهادتین از زبان او گفتم چون امام اول ما امام علی(ع) است و شما هم به امام رضا(ع) علاقه‌مند هستید و ایشان را زیارت کرده‌اید، نام شما را علیرضا بگذاریم و او با خوشرویی و اشتیاق این نام را پذیرفت.

امام جمعه تویسرکان بیان کرد: در ادامه با وجود اینکه او تقریبا با اسلام آشنا بود، نکاتی را درباره دین اسلام برای او توضیح دادم و به خانواده بیات که قرار است دخترشان با علیرضا ازدواج کند متذکر شدم از این به بعد شما الگوی ایران و اسلام برای این خانواده هستید و باید تا جایی که می‌توانید او را با اسلام آشنا کنید.

وی در پایان با بیان اینکه قرار است طی ماه آینده خانواده علیرضا برای مراسم ازدواج او به ایران بیایند، گفت: برای ما افتخار بود که دوستداری به دوستداران و شیعیان امیرالمؤمنین(ع) اضافه شد و امیدواریم این اتفاق زیبا راهی برای ورود دیگر اعضای خانواده علیرضا به دین مبین اسلام و مذهب تشیع باشد.

فیلم لحظه مسلمان شدن و قرائت شهادتین از سوی این جوان چینی تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود:

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یوسف
|
Germany
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۵:۳۷
0
0
مبارک باشید
captcha