دانشجویان آگاهی خود درباره مسائل جهان را تقویت کنند
کد خبر: 4178931
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان:

دانشجویان آگاهی خود درباره مسائل جهان را تقویت کنند

حجت‌الاسلام عبدالله فاضلی با بیان اینکه دانشجویان باید تلاش کنند امید به آینده داشته باشند و از انفعال، یأس و ناامیدی پرهیز کنند، گفت: دانشجویان باید روز به روز قوه تحلیل و آگاهی خود درباره موضوعات و مسائل روز کشور و جهان را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام عبدالله فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام عبدالله فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، هشتم آبان‌ماه در مراسم جشن ویژه دانشجویان دختر جدیدالورود دانشگاه لرستان که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشجویان امیدهای آینده کشور هستند، گفت: دانشجویان باید روز به روز قوه تحلیل و آگاهی خود درباره موضوعات و مسائل روز کشور و جهان را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید تلاش کنند همواره امید به آینده داشته باشند و از انفعال، یأس و ناامیدی پرهیز کنند، از دانشجویان خواست، قدر دوران جوانی و فرصت دانشجو بودن را بدانند و تلاش کنند به آینده امید داشته باشند.

فاضلی با بیان اینکه در دین اسلام چیزی به نام بیکاری وجود ندارد، زیرا در دین اسلام اساس این است که انسان به‌صورت مداوم و پیوسته اهل تلاش و کوشش است، اضافه کرد: ما در اسلام چیزی به نام فارغ‌التحصیلی نداریم، زیرا از نگاه اسلام، انسان باید به‌صورت پیوسته تا انتهای عمر، اهل کسب علم و دانش باشد و اهل توقف نباشد.

دانشجو در کنار تحصیل مهارت‌های مختلف بیاموزد

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشجویان باید همراه با کسب دانش، تلاش کنند بینش لازم را هم نسبت به نظام مسائل محیط پیرامون پیدا کنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل که نیاز است مورد توجه دانشجویان قرار گیرد مهارت‌آموزی است؛ دانشجو باید حین تحصیل مهارت‌های مختلف را هم بیاموزد.

وی با بیان اینکه کسب مهارت‌های گوناگون شغلی و مهارت‌های مختلف ارتباطی همچون مهارت‌های زندگی، مهارت نه گفتن و مهارت درست زندگی کردن از موضوعات مهم است، افزود: یک دانشجو باید معرفت و شناخت کافی درباره حقوق خود و حقوق دیگران را داشته باشد و بتواند در رفع یا کاهش نظام مسائل جامعه، اثرگذار باشد.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه زندگی خوابگاهی و وارد شدن به محیط دانشجویی و دانشگاهی، خودش باعث افزایش تجربه دانشجویان درباره زندگی جمعی و کار گروهی می‌شود، به تعالیم امام علی(ع) اشاره کرد و خصوصیات یک انسان کامل را از نگاه تعالیم دین اسلام، تبیین کرد.

وی از دانشجویان نو ورود خواست همواره در مسیر زیست توحیدی، دینی، اخلاقی و انسانی حرکت کنند و در بخش دیگری از سخنانش، به مقاومت غزه و فلسطین اشاره کرد و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در شهادت مردم مظلوم غزه ‌به‌ویژه شهادت کودکان را محکوم کرد.

نظری ضمن تشریح برخی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه لرستان گفت: به‌عنوان رئیس دانشگاه همه شما دانشجویان را فرزندان معنوی خود می‌دانم و همه تلاش خود را به کار خواهم بست تا دانشجویان از کیفیت تحصیل در دانشگاه لرستان، رضایت داشته باشند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشگاه لرستان رتبه خوبی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و کشوری دارد و دارای هیئت علمی‌های توانمندی است که 9 هیئت علمی دانشگاه لرستان در حال حاضر، در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند، دانشجویان را سرمایه‌های الهی و امانت‌های خانواده‌ها (پدر و مادرها) دانست که باید در دوران تحصیل در دانشگاه بتوانند به بهترین شکل ممکن، دانش و بینش را همراه با هم بیاموزند.

دانشجویان منشأ تحولات منجر به پیشرفت علمی هستند

سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان نیز در این جشن با بیان اینکه دانشجویان باید بتوانند با نگاه و  امید به آینده، منشأ تحولات در راه پیشرفت همه‌جانبه علمی کشور شوند، اظهار کرد: وقتی یک دانشجو بتواند هم از بُعد علمی و هم از بُعد مهارتی و تربیتی، موفق بشود او در آینده بعد از دانش‌آموختگی، بدون شک در هر جایگاهی که قرار داشته باشد یک انسان تحول‌ساز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های اثرگذاری که امروزه در بخش‌های گوناگون برای ایران اسلامی حاصل شده است مرهون تلاش و کوشش و امید به آینده نخبگان علمی و جامعه دانشگاهی کشور است، افزود: دانشجو همواره باید در مسیر تحول‌خواهی علمی مبتنی بر تعالیم دینی قرار داشته باشد.

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان برخی از مهم‌ترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه لرستان از جمله کتابخانه مرکزی این دانشگاه را برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه لرستان تشریح کرد و از دانشجویان خواست همواره در طول زندگی به‌ویژه دوران تحصیل دانشجویی، برنامه‌ریزی و هدف داشتن را مورد توجه قرار بدهند.

محمدزاده از دانشجویان خواست علاوه بر کسب علم در رشته تخصصی، به موضوع مهارت‌آموزی حین تحصیل هم توجه داشته باشند تا در آینده بعد از دانش‌آموختگی، بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

در این جشن، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان نیز هر کدام در سخنان کوتاهی، مهمترین بخش‌های حوزه کاری خود را برای دانشجویان تشریح کردند تا دانشجویان جدیدالوورد با وظایف هر کدام از معاونت‌های دانشگاه لرستان و زیرمجموعه‌های کاری آنها، آشنا شوند.

در این جشن، نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها، شورای صنفی دانشجویان و کانون‌های فرهنگی هنری دانشجویی دانشگاه لرستان نیز هر کدام شرحی از وظایف خود را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha