آغاز روند ثبت فعالیت خانه‌های قرآن دزفول در سامانه تلاوت
کد خبر: 4180061
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

آغاز روند ثبت فعالیت خانه‌های قرآن دزفول در سامانه تلاوت

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دزفول از آغاز روند ثبت خانه‌های قرآن این شهرستان خبر داد.

خانه های قرآنعبدالکریم بیدخ، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دزفول از آغاز روند ثبت خانه‌های قرآن این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد خانه‌های قرآنی در شهرستان دزفول بیش از 100 مرکز است که در تلاش هستیم بتوانیم برای این مراکز قرآنی مردمی، پروانه فعالیت صادر کنیم. 

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ثبت و صدور پروانه فعالیت 20 خانه قرآنی برنامه‌ریزی شده است، گفت: تاکنون بیش از ده خانه قرآنی در دزفول در سامانه مربوطه ثبت شده و منتظر پروانه فعالیت خود هستند. در صورتی که مدیران خانه‌های قرآنی در تکمیل مدارک خود تلاش بیشتری کنند احتمال افزایش این تعداد تا دو برابر وجود دارد.

بیدخ اظهار کرد: بسیاری از این خانه‌های قرآنی در قالب جلسات سنتی قرآن، سابقه دیرینه‌ای در شهرستان دارند و برخی از آنها از آغاز دوران پیروزی انقلاب اسلامی و تعدادی نیز پیش از پیروزی انقلاب در شهرستان فعال بوده‌اند.


بیشتر بخوانید:


کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دزفول درباره مزایای ثبت خانه‌‌های قرآنی گفت: هدف از این کار شناسایی این دسته از فعالیت‌های قرآنی مردمی و شناساندن آنها است.

وی درباره تفاوت پراونه فعالیت خانه قرآنی با مؤسسه قرآنی گفت: نود درصد فعالیت‌های مؤسسه قرآن با خانه‌ قرآن مشترک است، اما خانه قرآن نمی‌تواند در توافق‌نامه‌های مالی طرف قرار داد باشد.

بیدخ در پایان با بیان اینکه ۶۰ درصد خانه‌های قرآن دزفول در خانه‌های مردم تشکیل می‌شود؛ گفت: به نظر می‌آید برخی از این جلسات به دلیل محدویت مساجد در رژیم گذشته، در خانه‌ها شکل گرفته‌اند. به مرور و با مهیا شدن شرایط برای فعالیت مساجد، آقایان جلسات خود را به مساجد انتقال داده‌اند اما غالب بانوان در دزفول همچنان جلسات خود را در خانه‌ها برگزار می‌کنند. این جلسات ممکن است جلسات قرآن، نهج‌البلاغه، تفسیر یا جزءخوانی و ختم قرآن و ختم انعام باشد.

انتهای پیام
captcha