متولیان فرهنگی ارزش‌ها را در جامعه تبیین کنند
کد خبر: 4180402
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
یک فعال فرهنگی:

متولیان فرهنگی ارزش‌ها را در جامعه تبیین کنند

معصومه آبدار گفت: متولیان فرهنگی و تربیتی نتوانسته‌اند مسئله حجاب و اعتقادات دینی را به‌صورت ریشه‌ای تبیین کنند، لذا باید به فرهنگ‌سازی ارزش‌ها در جامعه بپردازیم.

معصومه آبدار، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و فعال فرهنگی در خراسان جنوبیمعصومه آبدار، فعال فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش حجاب در جامعه اسلامی و حفظ حریم خانواده بیان کرد: اگر در جامعه‌ای رعایت عفاف و حجاب اصل باشد، رشد کمالات در آن جامعه سریع‌تر خواهد بود، مسلماً حفظ حجاب و پوشش زن در برابر نامحرمان باعث استحکام بیشتر بنیان خانواده‌ می‌شود و در نتیجه حجاب زن در خانواده آرامش و ثبات مهر و محبت را فراهم می‌آورد.

وی در خصوص تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی گفت: حفظ حجاب زنان در جامعه باعث جلوگیری از رشد فساد اجتماعی خواهد شد و امنیت اجتماعی و آرامش روانی بین افراد آن جامعه بیشتر می‌شود و برای داشتن اجتماعی سالم‌تر باید زنان و دختران حجاب و عفاف خود را حفظ کنند.

آبدار در خصوص فرهنگ‌سازی ترویج عفاف و حجاب اظهار کرد: متولیان فرهنگی و تربیتی نتوانسته‌اند مسئله حجاب و اعتقادات دینی را به‌صورت ریشه‌ای تبیین کنند، لذا باید به فرهنگ‌سازی ارزش‌ها در جامعه بپردازیم.

وی با بیان اینکه اگر جوان ما بداند که با چه هدفی زندگی می‌کند، اندیشه او الهی و خدایی شود و ایرادات اندیشه‌های غربی را بداند مسلماً معرفت بیشتری پیدا خواهد کرد، گفت: باید نظارتی بر الگوهای معرفی شده در رسانه‌های متفاوت صورت گیرد که پیام آن ترویج حجاب، نه تخریب آن باشد. مبنای هر رفتاری اندیشه آن فرد است، لذا ما اگر بخواهیم تبلیغ حجاب را مبنایی انجام دهیم باید به تغییر اندیشه‌های نسل امروزی بپردازیم.

این کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان بیان کرد: این افراد سرمایه‌های کشور ما هستند و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در امر ترویج عفاف و حجاب یک جامعه بسیار کارآمد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha