حوزه علمیه نجات‌بخش بشر از یوغ طواغیت است
کد خبر: 4180789
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰

حوزه علمیه نجات‌بخش بشر از یوغ طواغیت است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: حوزه علمیه امروز می‌رود که جهان بشری را از یوغ ستم و وحشی‌گری‌ها و طواغیت نجات دهد. حوزه‌های علمیه امثال امام خمینی(ره)، سیدحسن نصرالله یا شخصیتی حکیم همچون مقام معظم رهبری را می‌پرورانند.

حوزه علمیه بروجن

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان شامگاه گذشته ۱۷ آبان‌ماه در دیدار صمیمی ریاست و اعضای شورای حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام مهدی(عج) بروجن با اشاره به اینکه بروجن یک حوزه علمیه فعال دارد اما در این مرکز و نیز در استان و کشور تا مقصد راه زیادی داریم، اظهار کرد: کادرسازی و تربیت نیرو برای آینده حوزه بسیار اهمیت دارد که مدارس علمیه امروز عهده‌دار هستند؛ خوشبختانه حوزه با کمک خیران تقویت شده و مدرسه علمیه امام مهدی(عج) به مجموعه‌ای فعال و قوی تبدیل شده است و حجره‌ها با کمک بانیان خیر و خانواده شهدا به نام شهدای والامقام شکل گرفته‌اند. 

وی با ذکر اینکه حوزه‌های علمیه امروز از ضرورت‌های جهان بشری است ادامه داد: حوزه می‌رود که جهان را از یوغ ستم و وحشی‌گری‌ها و طواغیت نجات دهد، حوزه‌های علمیه امام(ره)، سیدحسن نصرالله یا شخصیتی حکیم همچون مقام معظم رهبری را می‌پرورانند لذا این نهاد دینی در تمدن‌سازی جهانی اثرگذار است.  

رئیس شورای حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه مقوله نرم‌افزاری در کنار بحث سخت‌افزاری حوزه علمیه بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: اگر زیرساخت و عمران و آبادانی حوزه فراهم اما محتوا ضعیف باشد و طلبه عالم و بصیر، اهل بصیرت، متخلق و در شأن سربازی حضرت حجت(عج) در حوزه پرورش نیابد، تنها در و دیوار آباد کردن اتفاق افتاده و کاری صورت نگرفته است. 

نکونام ایمان و پاکی و تقوا را ضامن سعادت انسان‌ها عنوان کرد و توضیح داد: جامعه نیز از طلاب و روحانیون همین تخلق به محور آداب را می‌خواهند اما اگر خدای ناکرده اهل اخلاق، عبادت و سبک زندگی اسلامی نباشد و آنچه می‌گوید عمل نکند، مردم نیز اعتماد نخواهند کرد. 

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه امروز به شدت نیازمند علم و انواع تخصص‌های حوزوی هستیم، توضیح داد: بااینحال اگر تخصص باشد اما طلبه کرامت و آداب انسانی را رعایت نکند و تقوا وجود نداشته باشد، روزی کم خواهد آورد و عاقبت بخیر نخواهد شد. 

نکونام تأکید کرد: خداوند به رایگان محبت انسان را در دل مؤمنان قرار نمی‌دهد و این نعمت با خودسازی، جهاد، تهذیب و نمازهای شب و سجده‌های طولانی حاصل می‌شود؛ طلاب هرچه می‌توانند مواعظ اخلاقی ائمه معصومین(ع) را مطالعه کنند، کلام این بزرگواران نور است و لذا طلاب باید این معارف اخلاقی را مرور و در زندگی خود تمرین کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در پایان با نقل فرازهایی از کلام معصوم(ع)، برخی مؤلفه‌های اخلاقی تأمین کننده کرامت را برای حاضران تشریح کرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری به پرسش‌ها و مطالبات طلاب حوزه علمیه بروجن پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha