ویژه‌برنامه یزدگردی ویژه شهروندان یزدی آغاز شد
کد خبر: 4180832
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

ویژه‌برنامه یزدگردی ویژه شهروندان یزدی آغاز شد

مدير گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از آغاز به‌کار ویژه برنامه «یزدگردی برای یزدی‌ها» با هدف آشنایی با تاريخ پیشینیان، فرهنگ و آداب و رسوم گذشته یزد خبر داد.

ویژه‌برنامه یزدگردی ویژه شهروندان یزدیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، علیرضا ثواچه، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از آغاز به کار ویژه برنامه «یزدگردی برای یزدی‌ها» با شعار دورت بگردم یزد من، خبر داد.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان یزدی به اندازه کافی با تاريخ پیشینیان خود، فرهنگ و آداب و رسوم گذشته یزد آشنایی ندارند، به لزوم انجام اینگونه برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: در برنامه یزدگردی دورت بگردم یزد من شهروندان در قالب گروه‌های 40 نفره در دو مسیر مجزا از ساعت 8 صبح روزهای پنجشنبه و جمعه بازدید خود را شروع و تا ساعت 13 از محلات قدیمی یزد بازدید می‌کنند.

ثواچه تصريح کرد: مخاطبان در برنامه یزدگردی در دو مسیر مجزا و  از مکان‌هایی همچون مجموعه باغ جهانی دولت آباد و جاذبه‌های محله چهارمنار، بقعه سیدشمس‌الدین، مسجد و موزه خضر شاه، حوض ملتکیه، امامزاده جعفر(ع) و ... بازدید می‌کنند، همچنین در مسیر دوم نیز از مجموعه امیرچقماق، تکیه و مسجدامیرچقماق، آرامگاه ستی‌فاطمه، مسجد ملااسماعیل، میدان خان، بازار خان، دروازه مهریز، موزه آب و ...بازدید خواهند کرد.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد افزود: هزینه این برنامه برای هر نفر 20 هزار تومان خواهد بود و گروه‌ها از یک راهنمای متخصص برای ارائه توضیحات بهره‌مند می‌شوند . پذیرایی از بازیدکنندگان با شولی و کیک یزدی و چای که از غذاها و شیرینی‌های ثبت شده ملی در آثار ناملموس هستند، از دیگر برنامه‌های یزدگردی است.

ثواچه در پایان با اشاره به اینکه مجموعه‌های دانش آموزی، دانشجویی، هیئات، مساجد، مراکز فرهنگی و نیکوکاری و سایر مجموعه‌ها می‌توانند درخواست خود را به صورت حضوری در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ثبت کنند، اظهار امیدواری کرد: به زودی فرایند ثبت‌نام این برنامه و سایر برنامه‌های دورت بگردم یزد من به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه خدمات گردشگری و الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha